Az R-Kord és a V-Híd munkálataival a tervek szerint halad az ország egyik legforgalmasabb vasúti vonalának fejlesztése.
Az Ebes-Debrecen vasúti vonalszakasz teljes átépítése a következő szakaszába lépett, amely során a 4. számú főút felett felüljárót építenek - derül ki a NIF Zrt. közleményéből.
Az R-Kord Kft. és a V-Híd Építő Zrt. közös kivitelezésében zajló, 73 milliárdos fejlesztésben 160 km/órás közlekedésre alkalmas, modern vasúti létesítményekkel felszerelt pályát adnak át. A projekt a Püspökladány-Ebes, valamint az Ebes-Debrecen közötti vasútvonal felújítását foglalja magában. A két szakaszon összesen 39 kilométernyi fejlesztés valósul meg. Legutóbb a Püspökladány-Ebes közti szakasz fejlesztéséről számoltunk be, ahol megkezdődték a hajdúszoboszlói vasútállomás átépítését.
A közúti felüljáró gerendabeemelési munkálatai miatt éjszakai munkavégzésre és több alkalommal néhány perces teljes útzárra kell számítani a 4. sz főúton a Határ út keresztezésében. Április közepén több lépésben emelik be a híd gerendáit.
A főút feletti gerendák beemelése (április 14-15-én és 15-16-án éjszaka) biztonsági okokból a 4. sz. főút-Határ út kereszteződésében teljes útzár mellett zajlik majd. Ezeken a napokon 21 órától másnap reggel 6 óráig néhány perces időszakokra mindkét irányban lezárják majd a főutat egy-egy gerenda felhelyezésének idejére.
A fejlesztés jelenlegi ütemében éjszakai munkavégzés:
A vasútvonal-fejlesztés eredményeként csökken vasúti utazási idő Ebes és Debrecen városok között. Ezen kívül az új felüljárónak és a körforgalomnak köszönhetően gördülékenyebb lesz a közúti közlekedés a 4-es számú főúton, nő a közlekedés színvonala és az utasbiztonság, valamint csökken a környezetszennyezés és a közlekedési zaj.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.