A kivitelezési feladatok ellenőrzését a Főber Zrt. mint FIDIC mérnöki és műszaki ellenőri szervezet, a munkálatokat pedig a Szabadics Zrt. és a Meliorációs Kft. által alkotott konzorcium végezte.
Lezárult a műszaki átadása Dozmat település határában, az Arany-patak völgyében épülő víztározónak. A Főber Zrt., a Szabadics Zrt. és a Meliorációs Kft. munkájával épülő 44 hektáros víztározó egy több mint 7 hektáros része állandóan víz alatt lesz és turisztikai, szabadidős, valamint vízgazdálkodási célokat is szolgál majd.
Ahogy azt korábban megírtuk, a fejlesztés része az új tározó kialakítása mellett a vízfolyás nyomvonalának rendezése is. A projektben ezt többek között 421 méternyi, legmagasabb pontján 8 méter magas gát átadásával valósítják meg számos más elem mellett.
Nagy kihívást jelentő régészeti munkálatokra is sor került
Az időjárási viszontagságok mellett a római kori savaria vízvezeték is a területen haladt keresztül, ami érintette a gát nyomvonalát megnehezítve ezzel a munkálatokat. Ennek köszönhetően itt egy régészeti feltárásra is szükség volt.
„Komoly időtöbbletet eredményezett az egész terület régészeti feltárása” – nyilatkozta lapunknak Veres László, a Főber Zrt. környezetvédelmi és vízépítési igazgatója. „Három hónappal hosszabbodott meg ezzel a kivitelezés. Ilyen területen számítani lehet ezekre az eshetőségekre, de ezt most teljes valójában láthattuk. Egy szakasz fel lett tárva régészek által, ami elég nagy volumenű volt a leletmentés miatt” – fejtette ki az igazgató. „De ez is hozzátartozik a teendőinkhez és úgy gondolom, hogy az együttműködés és a szaktudás vitte sikerre ezt a feladatot is” – tette hozzá.
„Ebben a projektben egy szoros együttműködés zajlott a vállalkozó, a megbízó, a mérnök szervezet és a leendő üzemeltető helyi szakemberek között. Rendszeres kooperáció keretében együtt vitattuk meg az adódó problémákat és a munkálatok következő lépését. Szerintem ez a rendszeresség is hozzájárult ahhoz, hogy sikeresen tudjuk befejezni a megbízást” – fejtette ki Veres László.
Felkészültek az áradásokra
Szombathely jelentős hányada került víz alá 1965-ben, miután a Gyöngyös-patak és az Arany-patak is megáradt. Az Alpok lábainál fekvő megyeszékhelyen már eddig is zajlottak fejlesztések az áradásveszély csökkentésére, ami a klímaváltozás miatt gyakran kiszámíthatatlan időjárás kezelésére is fontos.
Ezzel az árvízvédelmi beruházással teljes értékűvé válik Szombathely és több környező település árvízvédelme.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.