A létesítmény felújítása közben akadtak olyan előre nem látott események, amelyek lassították a kivitelezést.
Közel száz ember dolgozik jelenleg kívül-belül a szegedi Móra Ferenc Múzeum Roosevelt téri épületének felújításán – derül ki a szeged.hu cikkéből. A fejlesztés 899 millió forintos Európai Uniós támogatásból valósul meg a Bodrogi Bau Kft. kivitelezésében, amelyhez az önkormányzat további több mint 500 millió forintos saját forrást biztosított.
A beruházásban többek között cserélik a tetőt, felújítják a hátsó homlokzatot, kialakítják a kiállítótereket, valamint festenek és a fűtési rendszert is modernizálják.
A főépület tetőcseréje folyamatosan zajlik, valamint a szakemberek jól haladnak a hátsó homlokzat felújításával is. A Vár és Kőtárban új fűtési rendszert alakítottak ki, ennek köszönhetően padlófűtés várja majd a látogatókat a felújítás után. Emellett elkészült az aljzatbetonozás is, valamint az épület körül is zajlanak a munkálatok.
Fogas Ottó, a múzeum igazgatója kiemelte: az épületen belül már elkezdődött a leendő kiállítótermek kialakítása is. Belülről eltakarják valamennyi ablakot, és teljesen összefüggő belső falakat alakítanak ki. Ezzel könnyebbé teszik a kiállítások összeállítását és sokkal jobban védettek lesznek a műtárgyak az UV-sugárzástól, illetve a hő- és páraingadozástól is.
„A régi világban a múzeum épületek körbe ablakosak voltak, hogy a természetes fény minden oldalról be tudjon világítani az épületbe. Ma már azonban sokkal nagyobb figyelmet kell fordítani a kiállított tárgyak védelmére, ami csak így valósíthat meg” – nyilatkozta az igazgató.
Bodrogi Ferenc, a kivitelezés végző Bodrogi Bau Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, elölről már elbontották az állványzatot, így látszik, milyen is lesz kívülről az épület. Jelenleg a hátsó részen dolgoznak, ahol szintén hamarosan befejeződnek a munkálatok.
Kiemelte, voltak olyan előre nem látott események, amelyek lassították a kivitelezést. Többek között a vár körül régészeti leletekre bukkantak, így a területet át kellett adniuk a régészeknek, akik most is dolgoznak. Emellett a tető az eredeti tervekkel nem volt azonos, így a tetőszerkezetet is meg kellett erősíteni, ez is okozott némi csúszást.
Az is előfordult, hogy a földmunkák körül egy gázvezetéket találtak, amely nem volt rajta a közműtérképen, így annak kiváltását is meg kellett oldaniuk. A felújítás tavaly nyáron kezdődött, a tervek szerint pedig idén áprilisban várható a műszaki átadás a fent említett nem várt eseményeknek köszönhetően.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.