Az ívelt homlokzat és a vasúti híd egyaránt különleges kihívást jelentett a West Hungária Bau és a Pharos '95 alkotta konzorciumnak, amely már a gépészeti és melegburkolási munkáknál tart.
Már az utolsó előtti fázisnál tart a Kispesten a Bozsik József Stadion, melyet a West Hungária Bau Kft. és a Pharos '95 Sportpályaépítő Kft. konzorciuma kivitelez az Óbuda Építész Stúdió Kft. tervei alapján. A stadion alapozásához, valamint a felszerkezet falainak, pilléreinek és födémeinek zsaluzásához is a PERI termékeit használták a kivitelezők a tavaly márciusban rajtolt projektben.
A projektben a régi aréna helyén egy 10 ezer négyzetméteres játéktérrel rendelkező aréna épül fedett lelátóval, amely 8200 néző befogadására lesz alkalmas.
Lapunk értesülése szerint az előrehaladottabb területeken már csak a festési munkák és a bútorozás befejezése van hátra. Ugyanakkor a többi területen elkezdődött az elektromos és gépészeti szerelvényezés, valamint a melegburkolási munkák is zajlanak már.
A külső területen a parkolók építése mellett folyamatosan halad a füvesítés és a növénytelepítés is, a küzdőtéren pedig már a sportpálya alépítményeit építik. Ezt követően egyre látványosabb lépések következnek:
jöhetnek az üzempróbák és a gyepszőnyeg telepítése, valamint a lelátó grafikai kialakítása a klub színeivel.
„A kivitelezés során komoly feladatot képezett a külső homlokzati díszburkolat, amelyhez összesen 3500 gyártmánytervet kellett készíteni.
A minden irányban ívelt homlokzatot már a vasbeton pillérek tervezésénél és kivitelezésénél nagyon precízen kellet kialakítani.
A pillérek elhelyezése, illetve a pontos geodéziai bemérés és többszöri helyszíni ellenőrzés után kezdődhetett meg az acél háttérszerkezet, valamint a homlokzati terpesztett lemezből készült burkolatok gyártmánytervezése, gyártása és kivitelezése.
További extra kihívás volt a stadion melletti a vasúti felüljáró kivitelezése, amit a MÁV-val szoros együttműködésben lehetett csak megoldani a folyamatos forgalom mellett.
A sínek közelsége miatt csak folyamatos felügyelet mellett lehetett dolgozni, a híd beemelésére pedig csak egy napot kaptak a kivitelezők.
Ezt a jó csapatmunkának köszönhetően probléma mentesen, a terv szerint, hajszál pontosan sikerült elvégezni” – tudtuk meg Boros Bálint főépítésvezetőtől.
A projekt során a kivitelezők nagy hangsúlyt fektetnek a kispesti klub szurkolóival való kapcsolattartásra, akik a létesítmény legfőbb használói lesznek. Közülük Márton Tamás közvetlen kapcsolatban áll a beruházással, hiszen maga is részt vesz az építési munkálatokban, ugyanakkor folyamatosan informálja a konzorciumot a szurkolói véleményekről.
„Számomra a szakmai kihíváson túl érzelmi kérdés is volt, hogy a Bozsik-stadion építésén dolgozhassak” – nyilatkozta az első hazai szervezett szurkolói csoport, az Ultra Red Boys alapító tagja. „Kispesten nőttem fel, a Honvédnak szurkolok, amióta az eszemet tudom, a lelátón kötöttem életre szóló barátságokat, itt van a családom.
Minden nap az hajt, hogy ez az aréna picit különlegesebb, egyedibb legyen a többinél, ami, mint látható is lesz, sikerült.”
Márton Tamás hangsúlyozta, az építkezésen jó csapat alakult ki. „Kispesti kötődésem miatt nekem ez nem egy építkezés a sok közül. A Bozsik a mestermű, amit minden nap látni fogok, és jó érzéssel fogok azokra gondolni, akikkel megalkottuk. Ennek a stadionnak a szurkoló lesz a szíve, a hangunkkal lesz teljes a kép: ami nekünk az otthont jelenti majd, az az ellenfeleknek a pokol lesz!”
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.