A Market kivitelezésében és a Property Market fejlesztésében újul meg a főváros II. kerületében álló műemléképület, amelynek egy részét szállodává alakítják, egy másik részében pedig irodákat hoznak létre.
Újjászületik a főváros II. kerületében, a Bem téren álló Radetzky-laktanya – egy nagyobb léptékű fejlesztési terv keretében megújul az épület homlokzata, és még a második világháború után nem helyreállított díszítőelemeket is restaurálják. A kivitelezést végző Market Zrt. rendkívül sok műemléki és belvárosi környezetben végzett épületfelújítási, kivitelezési referenciával és tapasztalattal rendelkezik – ezek közé tartozik Klotild palota, a Párisi Udvar vagy az Andrássy úti Divatcsarnok épülete.
A terveket a többszörös Ybl-díjas 3h Építésziroda tervezői készítették, a projektet Csillag Katalin vezető tervező és Schrancz Mihály, az előkészítést végző cég, a Property Market vezetője ismertették az Octogonnak.
Hosszú évek óta méltatlan, mára omlásveszélyes állapotban van a Bem téren álló Radetzky-laktanya, amelyet 1840-ben élelmiszerraktárnak építettek, majd az eredeti, klasszicista stílusú épületet 1897-ben kaszárnyává alakították át, de működött börtönként is.
Az épület a Fekete Sas utca felől már kapott néhány oda nem illő beavatkozást az elmúlt évtizedekben. Az elmúlt években bele is bontottak az épületbe, és volt olyan terv is, amely néhány homlokzatszakasz műtárgyszerű megtartását leszámítva az épület teljes bontásával számolt.
A felújítás során az UNESCO-szempontoknak is megfelelve lehelnek új életet nemcsak az épületbe, hanem annak környezetébe is, mindezt folyamatosan egyeztetve az illetékes hatóságokkal.
Schranz Mihály, a Property Market ügyvezető igazgatója a rekonstrukció kapcsán kifejtette: „Meggyőződésem, hogy olyan épületet tervezünk megvalósítani, mely tiszteleg a múltnak, a valós értékeket megőrzi, és segítségével végre újjáéled a Bem tér és annak környéke. Egy történeti szempontból jelentős, de használhatatlan épület kap új, a mai, valós igényeket kielégítő funkciókat.”
Az építési munkálatok idén októberben kezdődnek, a projekt részeként megmentik, és régi fényében visszaállítják a Dunára néző főhomlokzatot, a kaszárnyaépületet pedig elbontják.
Az átalakítás során rendezik a terület közlekedését, illetve – a projekttől függetlenül – várhatóan rendezik az épület előtti Bem teret, a Fekete Sas és Bem utca érintett szakaszát, és renoválják a közterületeket.
A tervezés során szempont, hogy a leendő épület magassága sehol ne haladja meg a környező épületekét, valamint további szempont az is, hogy a Bem tér hangulatát továbbra is a régi épület, és annak helyreállított homlokzata határozza meg.
A frekventált helyen lévő, parkra és a Dunára néző épületrészből egy mintegy 130 szobás szálloda lesz, míg nyugatra, a szálloda mögött irodafunkció létesül.
Csillag Katalin, a 3H építésziroda tervezője kiemelte, hogy a Bem térre néző homlokzat megőrzése mellett a projekt többi része új építés lesz. Hozzátette azt is: „A bontásra kerülő épületrész sosem volt klasszikus értelemben laktanya, hiszen kezdetben raktár volt, nincsenek benne tiszti dísztermek, díszlépcső, egy végtelenül egyszerű, középfolyosós rendszer, amiből helyiségek nyíltak.”
Mivel az épület helyén már a római korban is katonai tábor volt, az építkezést megelőzi egy régészeti feltárás, amelynek során nagy valószínűséggel római kori emlékek is előkerülnek majd. Utána viszont egy közel 400 autót befogadni képes, mínusz három szint mélygarázs kerül az új épület alá, ennek – illetve az új épületrészeknek – a megépítése érintheti a környéken lakókat, közlekedőket is.
Az új beépítés nagy értéke, hogy egy elegáns passzázs köti majd össze a Kandó Kálmán és a Henger utcát.
Egy nyitott, részben fedett átjáró alakul ki, ahol különböző kereskedelmi egységek nyílhatnak. Talán ennél is fontosabb a közlekedés rendezése, ugyanis az, ahogy jelenleg az autós fogalom átvágja a teret, Csillag szavaival „eléggé méltatlan”. A tervek szerint a közlekedési rend megváltozásával nem csökken az út áteresztő képessége, ellenben létrejön egy sokkal szebb, egységes park. Ez a térrendezés még nem a projekt része, ám a 3h már a leendő, megújult állapot szerint tervezett.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.