A Budapest frekventált helyszínén felépülő Duna Pearl alapjait a HBM fektette le.
Márciusban már beszámoltunk a Duna Pearl építkezéséről, melynek során Újlipótváros egy 193 lakásos társasházzal és egy 103 szobás szállodával gazdagodik. A szinte közvetlenül a pesti Duna-parton épülő projekt mélyépítési feladatait a HBM Soletanche Bachy Kft. vállalta el és nemrégiben fejezték be a munkálatokat, melyekről a cég szakértője tájékoztatta lapunkat.
A 9 emelet magas Duna Pearl építési területét a beruházó PD Real Estate Development Kft. gondosan előkészített tervekkel együtt adta át a HBM-nek. A projektnél ez különösen fontos volt, hiszen a szakembereknek nem csak a Duna közelsége által támasztott alapozási kihívásokkal kellett megküzdeniük, hanem a korábban a helyszínen állt épületek föld alatt maradt alapjait is kezelni kellett. A helyszínen egykoron
A felszín feletti bontásokat már korábban elvégezték, azonban a kifejezetten robosztus, helyenként 6 méter mélyre is lenyúló pincefalak, acélgerendás vázak és alaptestek kibontása a HBM feladata volt. A munkákat a kitűzött határidő betartásával végezték el, amit az is lehetővé tett, hogy a PD Real Estate Development Kft. és a HBM már az első hazai együttműködésén szoros kapcsolatot tudott kialakítani.
Ennek köszönhetően gördülékenyen haladt előre a mélygarázs kialakításához szükséges munkatérhatárolás és a földkiemelési munkálatok is. A résfal vonalát a régi alapozások több helyen keresztezték, illetve fedték, azonban ezt a kihívást is sikeresen vette a HBM: amikor szükség volt rá, akár speciális technológiai megoldásokat bevetve. A szerkezetépítés a következő lépés, amit a Bayer Construct végez.
Az így elkészült alapokra épül fel a Duna Pearl, mely egyedi dizájnnal, a zöldterületek hangsúlyozásával, illetve a Dunára néző panoráma teljes kihasználásával teremt majd luxuskörnyezetet a 13. kerület központjában. A várható átadás 2022 októbere, az értékesítés már jelenleg is fokozott érdeklődés mellett zajlik és jelentős mértékben előre is haladt.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Ősszel emelik be a helyére a tervek szerint az M7-es autópálya felett a Velencei-pihenőhely közelében épülő új 80 méter hosszú gyalog- és kerékpáros hidat. A szakemberek már az elemek összeillesztésén és a korrózióvédelem kialakításán dolgoznak.