A libegő korszerűsítéséhez kapcsolódó tervezési és kivitelezési feladatokat az MNT Systems Kft. végzi.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk hamarosan megkezdődhet a főváros XII. kerületében elhelyezkedő több mint 50 éves Zugligeti Libegő átépítése. A rekonstrukcióhoz kapcsolódó tervezési és kivitelezési munkákat az MNT Systems Kft. végzi közel 3,6 milliárd forint értékben – derül ki az uniós közbeszerzési közlöny adataiból.
A nyertes ajánlattevő feladata az elvi építési engedélyhez illeszkedően a tervezési feladatok ellátása, a jelenlegi libegő elbontása, és az új létesítmény építése az új pályaparaméterek alapján.
Az új libegő ugyanúgy egyköteles, körforgalmú pályán halad majd mint a jelenlegi. A kötélpálya teljes hossza 1 056,35 folyóméter, a nyomtáv 5,20 méter, és 76, egymástól közel 30 méterre elhelyezkedő 4 személyes szék halad majd rajta körbe-körbe. A két állomása közötti magasságkülönbség 262,26 méter.
A teljes nyomvonalon összesen 11 új acélszerkezetű oszlop készül, amelyek távolsága a terep függvényében 140-160 méter között változik. Az oszlopok magassága is változó, de jellemzően 16-19 méteresek lesznek. A pálya megépítésével párhuzamosan elvégzik a létesítményhez tartozó elektromos kábelek fektetését is.
Ifjabb Hantos István mérnök 1933-ban kezdte el a Zugligetből a János-hegyre vezető kábelvasút dokumentációit előkészíteni. Ekkoriban a zugligeti villamostól vagy a fogaskerekűtől legalább másfél órás sétával juthattak el a turisták vagy a síelni, szánkózni vágyók a hegyre.
A minisztérium kivitelezési tervet is kiadott a munkák megkezdéséhez, ám második világháború közbeszólt. A háború utáni újjáépítés részeként újból előkerültek a tervek, de a beruházásra nem volt anyagi fedezet. 1967-ben végül a Hantos-féle tervek alapján nekiláttak a megvalósíthatóság részletein dolgozni. A végleges tervek az UVATERV koncepciója szerint valósultak meg, és az építkezést 1969. március 24-én kezdték meg.
A speciális drótkötelet és a függőszékeket Ausztriából szerezték be, de amit lehetett idehaza állítottak elő, vagy helyben oldottak meg.
A Zugligeti Libegőt végül 1970. augusztus 20-án adták át. Kiírtak egy ötletpályázatot az új eszköz nevére.
Az egészen hajmeresztő névjavaslatok között találjuk például a Hegyi-koptert, a Janikoptert vagy épp a Huza-vonát, de a Páros-János, a Jánoshegyi Zümmögő, a Hegyi-dongó vagy a Zitye-Zötty és a Hegyremegy is felmerült.
A nyertes javaslat valójában a Lebegő volt, ebből alkották meg a libegő kifejezést.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.