A B Build & Trade Kft. által épülő szerviz állomás lapostetővel készül, ahová az egyedi összetételű beton rámpán érkezhetnek a személygépjárművek.
Januárban számolt be lapunk a Pappas Auto Magyarország Kft. beruházásában épülő új Mercedes-Benz személygépkocsi szerviz állomásról, amely a B Build & Trade Kft. kivitelezésével valósul meg. A Pappas járműkereskedelmi vállalat XI. kerületi telephelyén létrejövő új épület év eleje óta sokat változott. Az aktuális állapotokról Iski Ferenc, a B Build projektmenedzsere informálta lapunkat, aki elmondta, a projekt befejezése kora őszre várható.
A január óta eltelt időszakban a szerkezetépítést követően már az építőmesteri munkákkal is végeztek. A Scorpio-Trans Kft. csarnok alatti közműépítése után elkészült az ipari padlószerkezet. Elhelyezték
Az épület homlokzata a hőszigeteléssel és színezéssel elnyerte külső karakterét. A szalon felett korszerű, Innopan PIR szigetelés biztosítja a vevőszolgálat és a fedett gépjármű átadó hővédelmét. A szalon és a csarnok feletti – gépjárművel is járható – lapostető vízszigetelését Sika FPO lemez oldja meg, amelyre Dörken Delta-Terraxx szivárgó réteg került a vasbeton lemez alá. Emellett elkészült a rámpa is, melyen keresztül fel lehet jutni a csarnok és a szalon feletti tetőkre. Ezek szintén megközelíthetők gépjárművel.
Az épület zárását követően elkezdődtek a belső felületképzések, amelyekhez társultak a gépészeti és épületvillamossági szerelési munkák. A javító csarnokban elkészült a padlófűtéssel is ellátott üvegszál erősített padló, amely ipari Pietra padlóburkolatot kapott. A tetőről a csapadékvíz elvezetéséhez vákuumos vízelvezetési rendszert alakítottak ki.
Az energetikai normatíváknak megfelelően hőszivattyúk biztosítják az épület hűtési és fűtési energia ellátását. Amikor a külső hőmérséklet 0°C alá kerül, az épületfelügyeleti rendszer beavatkozásával átáll gázfűtéses rendszerre.
A jelenlegi munkákat tekintve már a külső és belső nyílászárók szerelése is a végéhez közeledik. Folyamatban van
A Scorpio-Trans Kft. végzi a tereprendezési munkát, ide tartozik a külső csapadékvíz elvezetés kiépítése, az elektromos rendszer számára folytatott földmunka elvégzése, a térkövezés és a hamarosan induló aszfaltozási munka is.
A parkolóban ki fognak alakítani elektromos autótöltőt és kültéri kandeláberes LED világítást is. A LED világítás máshol is megjelenik;
a csarnokok tetején létesült parkolót korszerű, 4 méter magas, kandeláberekre helyezett LED világító testekkel világítják meg.
A különlegesen nagy áramfelvételi igények miatt pedig szükségessé vált a meglévő szerviz bázis középfeszültségű hálózatának bővítése.
A beruházás különlegességeként a projektvezető megemlítette a felhajtórámpát, amely speciális betonból készült, betontechnológus által tervezett összetételű betonból. A beton gyártását, szállítását, bedolgozását és utókezelését szakemberek felügyelték. Maga a szerkezet, anyagában vízszigetelő, szerkezeti beton, felülete sóálló és csúszásmentes. Belső terekkel határos felülete hőszigeteléssel ellátott, alsó felülete felől pedig belső, fűtött terek találhatók.
A javítóműhely tűzgátló homlokzatburkolatot és szintén tűzgátló üvegezett nyílászárókat kapott.
Az új csarnok energia igényét és méretét jól szemlélteti, hogy a meglévő és üzemelő szerviz komplexum eddigi igényeinél két és félszer nagyobb transzformátor állomás épül.
Iski Ferenc a projekt bemutatása mellett a fellépő kihívásokról is szót ejtett: a járványhelyzet és az abból fakadó szakember hiány, valamint az egyre sűrűbben előforduló és nagy mennyiségben lehulló csapadékvíz a kültéri munkafolyamatokat negatívan érintette, emellett az építőanyagok beszerezhetősége, valamint az anyagárak hektikus változása szintén kihívás elé állítja a kivitelezőket. A nehézségek ellenére a projekt hamarosan lezárul.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.