A most előrehozott projektelemek felgyorsítják a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet.
Elfogadta a kormány a Közlekedési Múzeum javaslatát: a kabinet felgyorsítja az új múzeumi beruházást, amelynek előkészítési munkálatai már jövőre elkezdődnek − közölte a Közlekedési Múzeum. Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a pénteki döntés értelmében
előre lehet hozni egyes munkafázisokat, így a bontásokat, a korábban szennyezett járműjavító talajának környezeti kármentesítését, néhány kisebb épület rekonstrukcióját.
Az Északi Járműjavító 2022-től hivatalosan is a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum otthonává válik, a terület vagyonkezelését a Közlekedési Múzeum veszi át az állami vagyonkezelőtől, ezzel a Dízelcsarnok és környéke az intézmény kezelésébe kerül.
Felidézték, hogy amióta a Közlekedési Múzeum bezárta kapuit a Városligetben, és az akkor még álló épületet visszavette a vagyonkezelő, az intézménynek nem volt főépülete. A döntés értelmében hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a múzeum új otthonává.
Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be, azóta üresen áll. Jelenlegi állapotában a „Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik” című időszaki kiállítás keretében tekinthető meg, amely még október végéig, csütörtöktől vasárnapig látogatható.
A tárlaton a múzeum leendő otthonát szeretnék bemutatni: az érdeklődők megtekinthetik az épület terveit, illetve ennek a varázslatos, műemléki védettségű, ipari örökségi területnek a lelkét, a történetét, azt, hogy milyen volt itt a munka és az élet.
Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti tervpályázatot írt ki a Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg.
A tervezés több mint egy éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még idén megindul.
Mint a közleményben megjegyezték, egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás,
a megmaradt szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni, és az építési engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka van hátra a kiviteli tervek elkészültéig,
amelyek minden apró részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni.
Ez alapján a Dízelcsarnok múzeummá történő átépítése leghamarabb csak 2023-ban kezdődhet meg. A most előrehozott projektelemek azonban felgyorsítják a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet. A múzeum honlapján olvasható információk alapján az intézmény várhatóan 2026-ban nyithatja meg kapuit.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.