Szakmai kihívást jelentő üvegszerkezetek és -burkolatok, műszikla felületek kialakításán dolgozik a Ke-Víz 21 Zrt.
Éppen egy évvel ezelőtt adott hírt lapunk a Ke-Víz 21 Építőipari Zrt. legfrissebb munkájáról, a Nyíregyházi Állatpark új fejlesztéséről. Két szerződés keretében fog megvalósulni a Jégkorszak Interaktív Állatbemutató.
A központi fő épület közel négyezer négyzetméteren jön létre, amely egy hatalmas jégtömböt fog imitálni.
A Ke-Víz 21 Zrt. generálkivitelezőként a jégkorszak projekt I-III. ütemét valósítja meg az összesen öt ütemből álló projekten. A kivitelezés helyszíne az állatpark főbejárata és az északnyugati kapuja közötti terület a park hátsó, keleti telekhatáráig húzódó sávban, több mint tízezer négyzetméteren.
Mezősi Marina projektvezető tájékoztatása szerint a központi épület mellett több külső és belső kifutó is létrejön, itt helyet kapnak majd a patagóniai oroszlánfókák, hegyi kecskék és szarvasok is. Kialakítanak egy különálló takarmánykonyhát, valamint egy igazi vízi élmény utat ígérő flume ride pályát is felépítenek.
A jégkorszak állatbemutató megvalósításával egy interaktív elemekkel bővített, többcélú, ismeretterjesztő tér jön létre, külső és belső állatbemutató terekkel. A létesítmény bemutatja a jeges égövi állatokat, a jégkorszak kialakulását, a jégkorszaki élő természet hangulatát.
Mindemellett jeges ételek és italok fogyaszthatóak az étteremben, tehát igazi aktív-interaktív élményre számíthatnak az állatparkba érkezők. A munkaterületet tavaly áprilisban vették át a kivitelezők, és tervezetten ez év végére elkészül az I. ütem, a II-III-as ütem pedig legkésőbb 2024. év végére fog elkészülni.
Az épület tartószerkezete nagyrészt monolit vasbeton szerkezet, ennek kivitelezése folyamatban van 70%-os készültséggel. Az épület február végére kapja meg a legfelső zárófödémet.
A projektvezető kifejtette, a szerkezetépítés még folyik, ez tavasszal fog befejeződni. A víz- és épületgépészeti munkák folyamatosan készülnek a szerkezettel együtt. Elkészültek a szerkezetépítéshez szükséges szigetelési munkák, ezenkívül a gyenge- és erősáram kivitelezése is bekapcsolódott a munkafolyamatokba.
A szerkezetépítés befejezése után megkezdődnek a lapostetők szigetelései, valamint elkezdik felöltöztetni a házat kívülről és belülről, majd megindulnak a burkolási, felületképzési munkák. Természetesen a gépészeti és az elektromos munkák a projektet végig kísérik – tette hozzá Mezősi Marina.
A projektvezető szerint szinte csak különlegességnek mondható munkarészeket tartalmaz a projekt. „Nagyot és egyedit álmodott a ház tervezője, Gáva Attila és az állatpark igazgatója, Gajdos László. Különleges az épület geometriája és alaprajzi kialakítása. Szakmai kihívást jelentő üvegszerkezetek, üvegburkolatok, műszikla felületek fognak megjelenni a látogatók előtt a homlokzaton, valamint a belső terekben is. A jégkorszaki klímát megvalósító gépészeti munkarészek szintén sok egyediséget rejtenek magukban. Különleges élményt nyújt a klímakamra, amely azt imitálja, mintha a sarkvidéken lennénk, mind látványban, mind hőmérsékletben egyaránt” – tette hozzá.
Ám a legnagyobb kihívást az úgynevezett flume ride pálya – vagyis egy csónakon bejárható vizes csatorna, amely népszerű attrakciója a családi vidámparkoknak - megvalósítása jelenti. A pálya a központi épület tetején fog áthaladni, ami nem mindennapi megoldásnak számít. „Minden részletet nem árulok el, majd az utasok maguk megtapasztalhatják jégkorszaki útjuk során” – összegezte a projekt részleteit Mezősi Marina.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.