Dunaharasztiban a STRABAG hídépítő szakemberei által fejlesztett vasúti hídprovizórium telepítésével biztosítják az építési vasúti forgalom folyamatosságát a Budapest-Belgrád (BuBe) projektben.
Magyarországon harmadik alkalommal, ezúttal Dunaharasztiban építették be a STRABAG P12,60 típusú ideiglenes hídelemét, hogy az új gyalogos aluljáró építésének ideje alatt is zavartalan legyen a BuBe kivitelezéséhez szükséges építési vasúti forgalom.
A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének részeként a 20 ezres Pest vármegyei városban közúti- és gyalogos aluljárók is épülnek. Ezek teremtik meg a biztonságos átjárást a 150-es számú vasútvonal által kettészelt településrészek között. A vasút alatt végzett munkák miatt többször is át kell majd helyezni a vágányokat.
Az Eötvös utcai új gyalogos aluljáró a Budapest-Belgrád vasútvonal 142+10 hm szelvényében épül. Február 26-án ide emelték be a STRABAG P12,60 típusú ideiglenes hídelemét, ami az aluljáró szerkezetépítésének idején is lehetővé teszi a vasúti forgalom fenntartását.
Nem mindennapi látvány volt a provizórium beemelése. A STRABAG P12,60 típusú ideiglenes vasúti híd acél főtartóját és az előregyártott vasbeton alaptesteket a STRABAG gyáli telephelyéről közúton juttatták el Dunaharasztiba. A Rákóczi Ferenc utcai vasúti útátjáróban egy 120 tonnás KIROW vasúti daru emelte le a különleges szállítmányt, majd a síneken 300 méter megtétele után helyezte el az aluljáró fölé a provizóriumot.
A szűk beépítési helyszín, a meglévő légkábelek és a jobb vágány előrehaladott megépítése miatt a munkaterület megközelítése és a vasúti provizórium beépítése kizárólag vasúti daruval volt lehetséges.
A STRABAG által kifejlesztett ideiglenes P12,60 típusú vasúti híd egy olyan modulrendszer része, amelyben két vagy akár három elemet is összeszerelhetnek.
Ezáltal 25,80 méter, de szükség esetén 39 méter hosszúságú provizórium is kialakítható. Az ideiglenes moduláris vasúti hídrendszer műszaki típusterveit a TERVKOVÁCS Kft. készítette, a cég szakemberei a mostani beépítéshez adaptálták azokat.
A STRABAG három, egyenként 13,20 méter szerkezeti hosszúságú P12,60 típusú vasúti provizóriummal rendelkezik.
Ezek 80 km/h maximális sebesség mellett is az előírásoknak megfelelő teherbírással – VHSz H.1.2. utasítás szerinti LM71 jelű teher – rendelkeznek.
A cég úgy fejlesztette ki a P12,60 típusú provizóriumot, hogy az vasúti és közúti ideiglenes hídként is beépíthető. Magyarországon az első beépítést Kétegyházán végezték el. A Békéscsaba-Lökösháza vasútvonal 1020+96 hm szelvényében egy peronaluljáró építésekor biztosította a STRABAG két P12,60 típusú modul beépítésével a MÁV Zrt. számára a vonatközlekedés folyamatosságát 2 vágányon. A telepítés során itt végezték el a szerkezet próbaterhelését is.
A második beépítésre különleges helyszínen került sor. Siófokon egy darab P12,60 típusú vasúti provizórium beemelésével az épülő hajózsilipen keresztül tették lehetővé a közúti tehergépjárművek számára a közlekedést. A dunaharaszti helyszín a harmadik a sorban, ahol nagy szolgálatot tesz a provizórium az építési vasúti forgalom folyamatosságának biztosításával.
Szerkezetkész az SE Városmajor utcai Szív és Érgyógyászati Klinika Új Képalkotó Központja.
1500 négyzetméteres létesítményt építtet az MLSZ a városban a tervek szerint.