Szerviz és autószalon is működik a WHB kivitelezésében átalakuló Győri Autóközpontban, melyben többek közt a burkolat, a tetőzet és a gépészet is megújul.
Győr egyik legnagyobb, autókereskedéssel és autószervízzel foglalkozó épületegyüttesét alakíthatja át a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. a győri székhelyű CSM Architect tervei szerint. A komplexum teljes áttervezése több márka elvárása alapján , minden részletre kiterjed, hiszen amellett, hogy kiemelt figyelmet kap az energiahatékonyság és a szervizszolgáltatások kapacitásának bővítése,
a terveknek meg kellett felelniük a Mercedes-Benz MAR20X előírásainak és a Suzuki által meghatározott követelményeknek is.
A fejlesztés célja, hogy a szerviz és az autószalon a legmodernebb technológiai megoldásokkal, a lehető legkisebb környezeti terhelés mellett tudjon kiemelt ügyfélélményt nyújtani. A felújítás befejezése után az Autóközpont szélesebb választékot és magasabb színvonalat kínál majd az autóvásárlásban és a szervizelésben is, különös tekintettel az elektromos autókra.
Az Autóközpont folyamatos működésének biztosítása érdekében a felújítási munkákat a WHB munkatársai két ütemre bontva végzik, amelynek első ütemét 2025 áprilisában már át is adhatják. Ezt követően lehet majd megnyitni a második ütem munkaterületét, ahol az első ütemben elvégzett munkafolyamatokat kell megismételnie a kivitelezőnek.
„Teljeskörű tető-, valamint oldalfalburkolási munkákat, gépészeti és villamos alapszereléseket, ipari padló telepítést és belső szakipari munkákat végzünk az első ütemben”
– tudtuk meg Geszler Norbert területi igazgatótól. Mindezzel összhangban a hőszivattyús rendszerre történő átállás és a jelentős számú e-töltőállomás kiépítése miatt szükségessé vált trafócserét is elvégezték már a kivitelezők, így a teljes létesítmény már az új trafóról üzemel.
Teljeskörű gépészeti rekonstrukción is átesik a komplexum, amelynek során a kedvezőtlen gázüzemről áttérnek a gazdaságos hőszivattyús fűtési/hűtési rendszerre; amit a mai elvárásoknak megfelelő hőszigetelési technológiával egészítenek ki. Ezeknek köszönhetően- üzemeltetési szempontból - kifejezetten hatékony létesítménnyé válik majd a nagymúltú központ.
A 4000 m²-es szervizépület új válaszfalakat, kapukat és gépi simított, műgyanta bevonattal ellátott vasbetonpadlótú
is kap, emellett
az elektromos autók várható elterjedése miatt a szervizépületbe beépítenek 11 új autóemelőt is, amelyek már a nehéz akkumulátoros autókkal is megbirkóznak majd.
„Felülvizsgáltuk a meglévő közműhálózatot és a szakaszos javítás helyett – ami sokkal bonyolultabb és vélhetően költségesebb megoldás lett volna – a meglévő közműhálózat teljes kiváltása mellett döntöttünk, új nyomvonalon” – avatott be a részletekbe a területi igazgató.
„Idén szeretnénk befejezni a munkát”
– szögezte le Geszler Norbert, hozzátéve, hogy gyakorlatilag meg kell ismételniük az első ütem munkáit a második ütemben, valamint el kell készülniük a teljes telephely infrastrukturális megújításával (többek között burkolt felületekkel, kertészeti munkákkal és térvilágítással) is. Szerencsére a kivitelezés jól halad, így a tervező és a kivitelező is bizakodó az ütemtervet illetően. Ahogy a területi igazgató is kiemelte:
„Már elkezdtük a melléképületek, a porta és a kamionmosó kivitelezését is; illetve a teljes létesítményt ellátó napelemes rendszer telepítése is elkészül idén, így a Győri Autóközpont épülete hamarosan a 21. században elvárható működéssel fogadhatja a vásárlókat.”
Összesen 550 milliós keretből dolgoztak, illetve építkeznek majd még.
Az egykori Pénzügyminisztérium épületének felújítása során a Mapei termékeit több mint 23 000 m²-en alkalmazták.