Koszó József építész megoldása olcsó, és különleges terepviszonyok között is működik, akár ingoványos talaj tömörítésére is alkalmas.
Koszó József építész és a kecskeméti székhelyű sport- és oktatórepülőgép-gyártó Magnus Aircraft kapta a Dél-Alföldi Innovációs Díjat.
Az építész a robbantási technológiával végzett alapozási eljárás kidolgozásáért kapta az elismerést. A szakember elmondta, hogy a szabadalommal védett technológia az eddigieknél lényegesen olcsóbb megoldást kínál és különleges terepviszonyok között is alkalmazható az épületek alatti talaj tömörítésére. A szabadalom hasznosítása iránt komoly a nemzetközi érdeklődés, elsősorban azokban az országokban, ahol ingoványos talajon építenek toronyházakat - tette hozzá.
A Magnus Aircraft nevében Katona Imre vezérigazgató beszélt a cég termékeiről: a Fusion212 benzinmotoros gépről, valamint a Siemens AG-vel közösen kifejlesztett eFusionról, a világ első elektromos, kétüléses oktató repülőgépéről. A vezérigazgató elmondta, a cég fő piacát a pilótaképző iskolák jelentik, ezért folyamatos fejlesztésekkel könnyítik a pilótaképzést, és teszik széles körben elérhetővé a repülést. A vállalkozás saját pilótaképző rendszer kialakításán dolgozik, emellett 6-12 személyes, hibrid meghajtású, kompozit repülőgépcsalád kifejlesztését is elkezdte.
A Szegedi Akadémiai Bizottság a régió három kereskedelmi és iparkamarájával közösen hozta létre a díjat, amit Szegeden adtak át.
50 éves gázvezetékeket váltott ki a VABEKO az ajkai timföldgyár korszerűsítése során.
Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.