Ilyen szerkezetű híd hazánkban még nincs, életnagyságú modellen tesztelték az átjárhatóságát. Az ívtartója legyártásához szükséges pontosságot Európában csak egy üzemben tudják biztosítani.
Egy év múlva készülhet el Győr új gyalogos-kerékpáros hídja az M19-es főút felett – adta hírül a kisalfold.hu. Az új híd a kétsávos autóút által kettévágott, Győrszentiván nevű városrész közlekedését fejleszti.
Az út feletti átjárást jelenleg a Felüljáró úti híd biztosítja, de ez a nagy forgalom miatt meglehetősen balesetveszélyes, ráadásul túlságosan szűk, felhajtói pedig nagyon meredekek. Sík Sándor önkormányzati képviselő a Kisalföldnek elmondta, az új híd az autóút által kettévágott Kálmán Imre utat köti majd össze, a Felüljáró úti hídtól mintegy 250 méterre keletre épül.
Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet szóvivője a lapnak kifejtette, egy 46 méter hosszúságú, kábelfüggesztéses ívhíd jön létre.
A különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Ilyen elrendezésű szerkezet hazánkban még nincs.
A beszámolóból kiderült, a hídra fel- és arról levezető lépcsőztetett rámparészt eredeti méretben megépíttették zsaluelemekből egy telephelyen. „Gyalog és tolt kerékpárral is kipróbáltuk, meggyőződhettünk a kényelmes használhatóságról" – árulta el Máthé-Tóth Péter.
A híd ívtartója csőszelvényű acélból készül, melyhez húrszerűen acélkábelek vagy rudak csatlakoznak. A műtárgy tetőpontja az alatta lévő M19-es autóút szintjétől számítva 12 méter magasan lesz. Az acélszerkezet önsúlya mintegy 68 tonna. A leendő építőnek a legnagyobb kihívás a csőszelvényű ívtartó legyártása lesz, mert nagy pontosságot igényel. Tervezői ajánlás szerint ilyen precíziós acélhengerműgyár csak Hollandiában van, az Európában épített ívhidak többségét is ott készítették elő.
Az útkezelő jelenleg a hídépítés közbeszerzési eljárását készíti elő, s valószínűleg ősszel kezdődhet a kivitelezés a közművek kiváltásával, a híd alapjainak építésével. A szerkezeti elemek építése jövő tavasszal várható. A 280–300 millió forintos beruházás költségeinek egy részét már Győr 2018-as költségvetése is tartalmazza.
Sík Sándor szerint olyan szép formájú hídról van szó, amely a keletről érkezők számára akár Győr kapuját is jelentheti, ezért azt szeretné, hogy a műtárgy díszkivilágítást kapjon. Erre még fedezetet kell találni.
Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.
Az elemeket milliméter pontossággal, rozsdásodásmentes eljárással készítik, egyedi kivitelben is.