Velencében bemutatták a Pennsylvania Egyetem kutatói egy új technológiával épített híd prototípusát, amely átalakíthatja a vasbeton szerkezetépítést.
A Pennsylvaniai Egyetem kutatócsoportja bemutatott egy moduláris, előre gyártott hídprototípust. A fejlett geometriát és a robotizált gyártást ötvöző, DIAMANTI névre keresztelt, 3 méteres prototípus jelenleg az Európai Kulturális Központ Idő – Tér – Létezés című kiállításán tekinthető meg Velencében.
Amint a archinect.com cikkéből kiderül, Dr. Masoud Akbarzadeh, a Pennsylvaniai Egyetem Poliéderes Szerkezetek Laboratóriumának professzora vezeti a DIAMANTI-projektet, amelynek célja a Poliéderes Grafikus Statika (PGS) néven ismert szerkezeti módszer mélyebb megismerése és tesztelése. A PGS-megközelítés egy olyan számítógépes rendszer, amely a belső erők áramlásának optimalizálására koncentrál, speciális geometria segítségével lehetővé téve a híd számára, hogy hatékonyan vezesse el a nyomást és a feszültséget.
Az eredmény egy könnyű, nagy teljesítményű forma, amely kevesebb anyagot használ, miközben megőrzi a szerkezeti integritást.
Párizs Île de la Cité szigetén kívánják felépíteni az első teljes méretű prototípust, amelynél a kutatóintézet építőipari partnerei (a Massive Form, a Carsey3D és a Sika France) már csak a francia hatóságok jóváhagyására várnak; ezt követően indulhat is az első teljes méretű változat építése.
Ehhez olyan prototípusokat is teszteltek a kutatók, amelyek kovafölddel dúsított betonkeverékből állnak. Az adalékanyag növeli a felületi porozitást és fokozza az anyag légköri CO2-elnyelő képességét.
A csapat szerint a készítmény akár 142%-kal több CO2 megkötésére képes, mint a hagyományos keverékek, miközben a szerkezeti kialakításhoz 60%-kal kevesebb beton és 81%-kal kevesebb acél szükséges a hagyományos építési módokhoz képest.
A kutatást kiterjesztették a födémrendszerekre is egy 3D nyomtatott, moduláris födémkialakítás javaslatával, amely akár 60%-kal csökkentheti az életciklus alatti karbonkibocsátást.
A födémrendszer 15%-kal kevesebb betont és 83%-kal kevesebb utófeszített betonacélt használ, miközben maximalizálja a felületet és minimalizálja a hulladékot a robotizált gyártás révén.
Az állami magasépítésekre kodifikáltatnának egy fenntarthatósági alapkövetelmény-csomagot.
A sziklába vájt felvonó megépítésével a várnegyeden keresztül összekapcsolódhat a belváros és a Séd-parti rekreációs terület. Az oda vezető alagutat egy lánctalpas, ütvebontó kalapáccsal felszerelt munkagép végzi majd.