2024.12.14, Szombat
47-es út: rajtol a munka a hódmezővásárhelyi elkerülőn
(képek: NIF)

47-es út: rajtol a munka a hódmezővásárhelyi elkerülőn

NIF Zrt.

2016.11.30. 14:35 - Hegedűs Gergely

A Délút és a Colas által kivitelezett projekt évtizede folyó fejlesztést zár le az ország legmodernebb kétszámjegyű főútján.

Hirdetés

Letették az alapkövét a 47-es út hódmezővásárhelyi északi elkerülő szakaszának – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő hírlevele. A 12,7 km-es út kétszer egy sávon, új nyomvonalon épül. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. által alkotott konzorcium végzi.

Fotó: szegedma.hu


Fokozatosan bővülő körgyűrű

Magyarország leghosszabb kétszámjegyű útjaként a 47-es Szegedet köti össze Debrecennel Csongrád, Békés és Hajdú-Bihar megyét átszelve. A szerdai alapkőletétellel egy tíz éves projekt utolsó lépése indult el a 47-esen, ennek korábbi részei:

  • a békéscsabai és orosházai elkerülő út megépítése
  • a Békéscsaba és Szeged közötti szakasz 11,5 tonna teherbírásúra erősítése és egy ehhez kapcsolódó kerékpárút kivitelezése.

2009-ben már elkészült a hódmezővásárhelyi déli elkerülő út egy szakasza, amely javítja az ipari park elérését. A most indult beruházás végén északi és a keleti elkerülő együttesen megközelítőleg 18 ezer járműtől tehermentesíti majd Hódmezővásárhely belvárosát naponta. A város tervezi a keleti elkerülő kiépítését is. Ez a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal egy 3,2 km-es szakasszal.
 

 

Kerékpárút is épül a beruházásban

B. Nagy László Csongrád megye fejlesztési biztosa az eseményen elmondta, az elkerülő megépítése után „az ország legkorszerűbb két számjegyű főútja esetében már csak a Szeged és Debrecen közötti szakasz négysávosítása hiányzik majd”. Almási István Hódmezővásárhely polgármestere azt hangsúlyozta, az amúgy is remek kerékpárúthálózattal rendelkező Hódmezővásárhely még inkább kerékpárbarát településsé válhat „ahol már a kisiskolás korosztályt is bátran kiengedhetjük a forgalomba”.

A beruházás uniós és hazai források felhasználásával 2018 tavaszára valósul meg. nettó 27,9 milliárd forintért. Ahogy azt korábban is megírtuk, az új nyomvonalon két körforgalmi csomópont, egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró épül. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhídként valósul meg.

Délút Építő és Bányászati Kft.ColasÚtépítés47-es út

Hírlevél

Hirdetés