A Délút és a Colas által kivitelezett projekt évtizede folyó fejlesztést zár le az ország legmodernebb kétszámjegyű főútján.
Letették az alapkövét a 47-es út hódmezővásárhelyi északi elkerülő szakaszának – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő hírlevele. A 12,7 km-es út kétszer egy sávon, új nyomvonalon épül. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. által alkotott konzorcium végzi.
Magyarország leghosszabb kétszámjegyű útjaként a 47-es Szegedet köti össze Debrecennel Csongrád, Békés és Hajdú-Bihar megyét átszelve. A szerdai alapkőletétellel egy tíz éves projekt utolsó lépése indult el a 47-esen, ennek korábbi részei:
2009-ben már elkészült a hódmezővásárhelyi déli elkerülő út egy szakasza, amely javítja az ipari park elérését. A most indult beruházás végén északi és a keleti elkerülő együttesen megközelítőleg 18 ezer járműtől tehermentesíti majd Hódmezővásárhely belvárosát naponta. A város tervezi a keleti elkerülő kiépítését is. Ez a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal egy 3,2 km-es szakasszal.
B. Nagy László Csongrád megye fejlesztési biztosa az eseményen elmondta, az elkerülő megépítése után „az ország legkorszerűbb két számjegyű főútja esetében már csak a Szeged és Debrecen közötti szakasz négysávosítása hiányzik majd”. Almási István Hódmezővásárhely polgármestere azt hangsúlyozta, az amúgy is remek kerékpárúthálózattal rendelkező Hódmezővásárhely még inkább kerékpárbarát településsé válhat „ahol már a kisiskolás korosztályt is bátran kiengedhetjük a forgalomba”.
A beruházás uniós és hazai források felhasználásával 2018 tavaszára valósul meg. nettó 27,9 milliárd forintért. Ahogy azt korábban is megírtuk, az új nyomvonalon két körforgalmi csomópont, egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró épül. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhídként valósul meg.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.