A Balassagyarmat-Kóvár összeköttetés megnöveli a nógrádi város vonzáskörzetét, számos felvidéki falvat közelebb hozva.
A Via Futura tervezi a Magyarországot Szlovákiával összekötő új hidat - derült ki a TED-en megjelent hirdetményből. Fél kilométernyi úttal, ezen belül egy 168 méteres híddal fogja összekapcsolni a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) új projektje a Nógrád megyei Balassagyarmatot a szlovákiai Kóvárral és az Ipoly északi oldalán található részben magyarlakta falvakkal.
A tervezés költsége 28 millió forint volt, a beruházás a hídon kívül az útvonal magyar részét foglalja magába, amely a 22. számú Rétság-Salgótarján főútról körforgalommal fog leválni és Újkóvár településnél hagyja el az országot.
A fejlesztés jelentősége, hogy a Balassagyarmattól nyugatra eső, határontúli kistelepülések felől jelenleg csak a tógyarmati híd felé kerülve lehet bejutni a nógrádi városba, az új hídon viszont Kóváron keresztül rövidebb utat nyernek. Így a potenciális munkaerő és a más céllal érkező is hamarabb bejut a felvidéki falvakból.
Kóvár területét a trianoni döntés vágta ketté, a folyó jobb partján Szlovákiához került a település jelentős része, míg a bal parton fekvő területekből Újkóvár néven önálló község jött létre.
Csak a Tótkomlóst Hódmezővásárhellyel összekötő út 13 kilométeren kaphat új burkolatot.
Az előkészítő munkálatok után elindult a sztráda bővítésének kivitelezése. Az MKIF 13 nyelven elérhető weboldalt is indított, melyen a forgalom számára minden információ elérhető lesz a lezárásokról, illetve elkerülőutakról.