A kerékpáros útvonal fejlesztése a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a Colas Út Építőipari Zrt. végezte.
Befejeződtek a munkálatok és hivatalosan is átadták a kisalföldi települések között megépült kerékpárutat – derült ki a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleményéből. Győr és Pannonhalma között összesen 18,4 kilométer hosszú kerékpárút épült, amelyből 12,3 kilométer teljesen új építésű szakasz, további 6,1 kilométeren pedig a meglévő mezőgazdasági, önkormányzati, valamint gyalog- és kerékpárutakat újították fel, szélesítették ki, illetve közlekedést segítő burkolati jeleket festettek fel.
A kerékpáros útvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a Colas Út Építőipari Zrt. végezte nettó 1,8 milliárd forint értékben. A beruházás a Modern Városok Program (MVP) keretében, hazai finanszírozásból valósult meg.
A fejlesztésnek köszönhetően a Győrtől délre eső települések egy része biztonságosabban elérhető lesz kerékpárral, és a biciklivel közlekedő turisták is a korábbinál komfortosabban érhetik el a pannonhalmi világörökséget.
A kerékpáros útvonal Győr belterületén a Szent Imre út és a Szauter Ferenc utca csomópontjából indul és Pannonhalmán a Szabadság térnél, a Bencés Apátság lábánál ér véget.
A kerékpáros közlekedés biztonságos átvezetésének érdekében 2 új fénysorompóval és félsorompóval is biztosított vasúti átjáró létesült Győrújbarát és Écs településeket érintően a 11. számú, Győr-Veszprém közötti vasútvonal keresztezésénél.
Écsen a Hegykanális és a Nagy-Pándzsa vízfolyás keresztezésénél két új kerékpáros hidat építettek, valamint egy új hidat emeltek Nyúl községben a Gerhai-árok keresztezésénél. A Győr területén található Pándzsa-ér feletti meglévő kerékpáros hídon burkolatcserét végeztek.
Győrben, Győrújbaráton és Écsen egy-egy kerékpáros pihenőhelyet alakítottak ki. A győrújbaráti úgynevezett „régiópihenő” igazi különlegesség, ugyanis egyedi, népi iparművész által készített fa padokat, asztalt és információs táblát helyeztek el – a pihenő ékköve egy kézi faragású, a tájra jellemző népies elemekkel és domborművekkel díszített régiókapu lesz, amelynek a főnyílásán haladhat majd át kerékpáros forgalom a 2022 tavaszi kihelyezést követően. A kaput, annak mindkét oldalán a tájra jellemző népies motívumok díszítik majd.
Pannonhalma területén további 3 pihenési lehetőséget alakítottak ki. A térkő burkolatú pihenőhelyeken padok és asztalok szolgálják a megpihenni vágyó biciklisek kényelmét, továbbá kerékpártámaszokat és esőbeállókat is elhelyeztek.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy az ITM folyamatosan javítja a kerékpáros infrastruktúra feltételeit a településeken belül és azok között is, országszerte mintegy 850 kilométernyi kerékpárút kivitelezését és előkészítését támogatják 50 milliárd forinttal. A Modern Városok Program részeként, a tárca támogatásával épült meg a Győrt Pannonhalmával összekötő kerékpárút 18,4 kilométer hosszan, nettó 1,7 milliárd forintból – ismertette az államtitkár. Kitért arra is, hogy
teljes hosszában megújítják a Balatoni Bringakört, valamint kiépítik a kerékpáros összeköttetést a főváros és a Balaton között.
Kara Ákos, a térség országgyűlési képviselője hozzátette: a Győr és Pannonhalma közötti kerékpárút megépítését azért kezdeményezte, mert azon túl, hogy erősíti a turizmust, kielégíti a helyieknek azt az igényét is, hogy biztonságosan kerékpározhatnak helyben és a települések között. A képviselő kiemelte, hogy
a térséget érintő jövőbeli kerékpáros fejlesztések közé tartozik a Győr és Komárom közötti összeköttetés kiépítése, a Ménfőcsanak, Tényő és Sokorópátka közötti kerékpárút megépítése, valamint a Győr és Győrújbarát közötti kerékpárút megvalósítása.
Gréz Tibor, a NIF Zrt. Útfejlesztési igazgatóságának projektiroda-vezetője elmondta: A kerékpárosok tájékozódásának megkönnyítése érdekében a szakaszon közel 600 darab KRESZ és útirányjelző, illetve közlekedési tájékoztató táblát helyeztek el. A beruházás volumenét jól mutatja, hogy a megvalósítás során több mint 36 kilométer szegély, 44 700 köbméter töltés és 4 500 köbméter aszfalt került beépítésre. Az irodavezető kiemelte, hogy a NIF Zrt. beruházásai során kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre is. Ennek jegyében több mint 270 darab facsemetét ültettek el a kivitelezés befejező szakaszában.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.