Öt hónap múlva adják át a közel tíz kilométeres, négysávos új utat, amire több, mint két évtizede vár a város.
Várhatóan 2018. márciusától használhatják az autósok a 8. sz. főút Veszprém-Várpalota közötti szakaszát – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A három éve zajló projekt sajtóbejárásán kiderült, jelenleg út-, híd- és vízépítési munkálatokat végeznek a beruházásban.
A 9 kilométeres négysávos elkerülő két ütemben épül. A város déli határánál az első ütemet, míg Várpalotától délnyugatra a második ütemet kivitelezi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma.
„A második ütem keretében jelenleg a főpálya építési munkálatai zajlanak, az út melletti vízelvezető árok és szegély építése is folyamatban van” - adott helyzetjelentést Nagy Róbert, a NIF vezérigazgatója. „A benzinkút mellett megépülő gyalogos-kerékpáros hídhoz kapcsolódó utakat is építik.”
A már átadott pétfürdői csomópont és a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal feletti hídnál már a befejező munkálatai zajlanak.
Az első ütemben a Várpalota-Nádasdladány összekötő út különszintű csomópontja már korábban elkészült. A NIF jelentéséből az is kiderült, az elkerülő több szakaszán már az újonnan épült pályán közlekedhetnek az autósok. Emellett ideiglenesen forgalomba helyezték a 8-es ás 7204-es utak kereszteződésében (az első ütem keleti végpontján) megépült körforgalmi csomópont két ágát is. Az autósok az Ősi úti körforgalom és Ősi út keresztező, a Nádasladányi bekötő út, valamint a Péti út feletti közúti hidat is használhatják már. A 8-as főút felett átívelő, a Székesfehérvár-Boba vasútvonalhoz tartozó két vasúti hídon is közlekednek a vonatok.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere a bejáráson úgy fogalmazott, a fejlesztésre Várpalotán több, mint két évtizedet vártak az itt élők. „Néhány hónap múlva ennek a munkának a végére érünk, ami többek között a beruházóval és kivitelezővel fenntartott példaértékű együttműködésnek is köszönhető” – tette hozzá a politikus.
Várpalota a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszán fekszik, ez a 28,8 km-es útvonal a tervek szerint 2018 végére válik teljes egészében kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.