Öt hónap múlva adják át a közel tíz kilométeres, négysávos új utat, amire több, mint két évtizede vár a város.
Várhatóan 2018. márciusától használhatják az autósok a 8. sz. főút Veszprém-Várpalota közötti szakaszát – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A három éve zajló projekt sajtóbejárásán kiderült, jelenleg út-, híd- és vízépítési munkálatokat végeznek a beruházásban.
A 9 kilométeres négysávos elkerülő két ütemben épül. A város déli határánál az első ütemet, míg Várpalotától délnyugatra a második ütemet kivitelezi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma.
„A második ütem keretében jelenleg a főpálya építési munkálatai zajlanak, az út melletti vízelvezető árok és szegély építése is folyamatban van” - adott helyzetjelentést Nagy Róbert, a NIF vezérigazgatója. „A benzinkút mellett megépülő gyalogos-kerékpáros hídhoz kapcsolódó utakat is építik.”
A már átadott pétfürdői csomópont és a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal feletti hídnál már a befejező munkálatai zajlanak.
Az első ütemben a Várpalota-Nádasdladány összekötő út különszintű csomópontja már korábban elkészült. A NIF jelentéséből az is kiderült, az elkerülő több szakaszán már az újonnan épült pályán közlekedhetnek az autósok. Emellett ideiglenesen forgalomba helyezték a 8-es ás 7204-es utak kereszteződésében (az első ütem keleti végpontján) megépült körforgalmi csomópont két ágát is. Az autósok az Ősi úti körforgalom és Ősi út keresztező, a Nádasladányi bekötő út, valamint a Péti út feletti közúti hidat is használhatják már. A 8-as főút felett átívelő, a Székesfehérvár-Boba vasútvonalhoz tartozó két vasúti hídon is közlekednek a vonatok.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere a bejáráson úgy fogalmazott, a fejlesztésre Várpalotán több, mint két évtizedet vártak az itt élők. „Néhány hónap múlva ennek a munkának a végére érünk, ami többek között a beruházóval és kivitelezővel fenntartott példaértékű együttműködésnek is köszönhető” – tette hozzá a politikus.
Várpalota a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszán fekszik, ez a 28,8 km-es útvonal a tervek szerint 2018 végére válik teljes egészében kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
Kialakítanak egy mérnökséget és egy rendőrségi épületet is Monor térségében.
Burkolatot cserél, járdákat épít át és vízelvezető rendszereket újít fel a HE-DO Kft. a budapesti Csinszka utcában.
Az építőipari vállalat nem csupán generálkivitelezéssel foglalkozik. Számos más épület mellett a Veszprém Aréna, vagy éppen a pápai Esterházy-kastély munkálatai is nevükhöz kapcsolódnak. Emellett a modern építőanyag-kereskedelemben is ugyanúgy részt vesznek, mint a faipari restaurációs munkákban, vagy az ingatlankereskedelemben.