A várpalotai elkerülő út 9 kilométert érintő fejlesztése mindkét szakaszon az ütemterv szerint halad.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Várpalotát elkerülő út építése, melynek kivitelezést a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma végzi – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő. A Székesfehérvár, illetve Veszprém felől érkezők hétfőtől használhatják a több ütemben megépülő új pétfürdői csomópont elkészült körforgalmát, és az ahhoz kapcsolódó utakon keresztül érhetik el a meglévő 8-as számú főutat.
Várpalota a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszán fekszik, ez a 28,8 km-es útvonal a tervek szerint 2018 végére válik teljes egészében kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá. Ezen belül a várpalotai elkerülőt várhatóan 2018 márciusától használhatják az autósok.
Az együttesen 9 kilométer érintő várpalotai útfejlesztés két, egymással párhuzamosan futó ütemben zajlik. Az I. ütem a Várpalotától délre eső területeket érinti, itt a NIF jelentése szerint befejezték a közműkiváltási munkálatokat, és május végére elkészült a 7204 jelű Várpalota – Nádasdladány összekötő út különszintű csomópontja is. Itt aszfaltozási, hídépítési és árokburkolási munkálatokat végeznek, zajlik a tereprendezés, a füvesítés a különböző szakaszokon, és elhelyezik a szalagkorlátokat is.
A II. ütemben a várostól délnyugatra eső területeket fejlesztik. Itt többek között az aszfaltozási munkálatokat, valamint a Pétfürdői csomópont vasbeton hídjának építési munkáit végzi a kivitelező, dolgoznak a közúti felüljárók felújításán is, még tartanak a közműkiváltási munkálatok is.
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg, a kivitelezés nettó költsége 21,84 milliárd forint az I. ütemnél, 6,23 milliárd forint a II. ütem esetében.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.