2019 őszére kétszer két sávon haladhat a forgalom egészen a szlovén határig, onnan pedig az Adriai-tengerig.
Elhelyezték az M70-es gyorsforgalmi út Letenye és Tornyiszentmiklós közötti, azaz a szlovén határig tartó szakaszának alapkövét a csörnyeföldi pihenőhely közelében. Az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. és a Colas Út Zrt. kivitelezésében az eddigi 2x1 sávos szakasz 10,1 kilométer hosszan 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá épül át a teljes jobb pálya megépítésével, valamint a bal pálya kiszélesítésével.
Ennek köszönhetően a közlekedés biztonságosabbá válik és rövidül a menetidő a két település között. Hosszabb távon megvalósul Murarátkán az emberi, természeti és épített környezet megóvása is - ismertette a beruházás részleteit Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Kiépítik és megnyitják a tornyiszentmiklósi pihenőhelyet, átépítik a csörnyeföldi pihenőhely ki- és bevezető sávjait, valamint magán a pihenőhelyen kopóréteg csere történik. Kiépül a kapcsolat a 7538 jelű úttal, valamint létrejön 9 új híd, ezek közül négy 3 méternél nagyobb átmérőjű csőhíd lesz. Megtörténik az összes, már meglévő híd pilléreinek és korlátainak cseréje, felújítása, így válik egységessé közlekedésbiztonsági szempontból az útszakasz. Murarátka térségében 740 méter hosszan zajvédő falat húznak fel, és elkészül a Mura elsőrendű árvízvédelmi töltésszakasza, így a Letenye övezet és a Rátka patak töltésfejlesztése is elkészül.
A kivitelezés már zajlik, megkezdése óta befejeződött a lőszermentesítés, a cserje- és bozótirtás, és néhány helyen a hidak próbacölöpözése. Jelenleg a beszállító utak kiépítése, a depóniák létrehozása és a régészeti feltárások vannak folyamatban. Az eddigi, a területen talált legnagyobb lelet egy bronzkori hamvasztókemence. Ebben az évben forgalomterelés nem várható - zárta ismertetőjét az útfejlesztési igazgató.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az alapkőletételi ünnepségen elmondta, hogy a 16,7 milliárd forintos kivitelezést az Európai Unió 14,95 milliárd forinttal támogatja, a fennmaradó részt hazai források fedezik. Mosóczi László felhívta rá a figyelmet, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) mindössze 10 százalékát fordítják közúti projektekre, ez a beruházás mégis ennek a támogatásával valósulhat meg. A projekt a tervek szerint 2019 őszére fejeződik be, ezzel teljessé válik a négysávos összeköttetés Budapest és – Mariboron és Ljubljanán keresztül – az Adriai-tenger koperi kikötője között.
Az államtitkár kiemelten fontosnak nevezete a 2005 óta üzemelő szakasz közlekedésbiztonságának javítását, mert mint mondta, 2011 nyarán több halálos baleset is történt az átadása óta nagymértékben megnövekedett forgalmú szakaszon.
Az alapkőletételen részt vett Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára, a térség országgyűlési képviselője és dr. Sifter Rózsa, Zala megye kormánymegbízottja is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.