A tornyiszentmiklósi átkelőig bővítik kétszer kétsávosra az utat. A fejlesztést az Európai Unió 14,95 milliárd forinttal támogatja.
A EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. és a Colas Út Zrt. építi át a készülő M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós szakaszát négysávosra egy 16,7 milliárd forintos beruhás keretében, amely 85 százalékban az Európai Hálózatfinaszírozási Eszköz támogatásából, 15 százalékban hazai önrészből készül el.
Az M7-es autópálya a horvát határt Letenyénél éri el, és innen indulva a határ mellett halad a most elkészülő M70-es gyorsforgalmi út a tornyiszentmiklósi szlovén átkelőig. A 21 kilométeres autóút egyes részei már most is négysávosak, illetve a beruházás során új sávot építenek két szakaszon, összesen 10 kilométeren. Egy majdnem három kilométeres szakaszon a szelvényközötti szakasz burkolatát erősítik meg - derül ki az Európai Unió közbeszerzési tájékoztatójából.
A Euroaszfalt és a Colas ezen felül elvégzi:
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.