Sikerült az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz már elérhető közlekedésfejlesztési támogatásának teljes lekötése, a 300 milliárd forintot meghaladó összegből többek között a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal és az M15 és M70 autóutak négysávosítása is megvalósul.
1 milliárd euró (több mint 300 milliárd forint) közlekedésfejlesztési támogatást kap Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) első két pályázati körében, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elfogadott projektjavaslatai alapján – derül ki a minisztérium sajtóközleményéből. Ezzel a teljes rendelkezésre álló támogatást kihasználjuk. A 15 kohéziós tagállam közül Magyarország mellett csak öten tudták már most maradéktalanul lekötni a teljes forrásösszeget, a többi visegrádi országnak például még nem sikerült.
A tagállamok küldöttjeiből álló bizottság július 8-án véglegesítette a második pályázati körben támogatást kapott projektek listáját. Így CEF-forrás felhasználásával valósulhat meg számos vasúti, közúti és vízi fejlesztés:
A tavalyi első pályázati felhívás keretében nyertes magyar projektek közé tartozik pl. a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld–Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése, 59 elővárosi motorvonat felszerelése ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel és az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése. E projektek megvalósítása már zajlik, vagy hamarosan megkezdődik.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz célja a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítása a 2014-2020 közötti időszakban. A közlekedési ágazatra fordítható pénzügyi keret Magyarország részére a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 396 milliárd forint.
A 2016 őszén megjelenő harmadik pályázati felhívásban már a más országok által fel nem használt forrásokért is harcba lehet szállni állami vagy magán projektjavaslatokkal. A fejlesztési tárca a következő fordulóra is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül.
Kisfilm készült az M3 metró három állomásának átadójáról és megmutatjuk a Vasúttechnika középső szakaszon végzett munkáját az alagútban.
A Magyar Építő Zrt. nem csupán a hazai építőipar meghatározó szereplője, de támogatási programjával rendszeresen bizonyítja, hogy kiemelt feladatának tekinti a rászorulók segítését.