2019.07.22, Hétfő

A Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Püspökladány környéki szakaszok erősen érintettek az építkezésben, emellett a MÁV közlekedésbiztonságot javító programjában is számos fejlesztés valósul meg.

Hirdetés

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület Infrastruktúra Bizottságának ülésén a közeljövő nagyprojektjeiről tárgyaltak –írja az iho.hu. Azt is vizsgálták, hogy a közelmúltban befejeződött felújítások mennyire bizonyultak hasznosnak a vasúti áruszállítás számára. Ezen felül az elkezdett és tervezett új projektekről számolt be részletesen Győri Balázs, a NIF Zrt. koordinációs főmérnöke.

 

30-as vasútvonal (Székesfehérvár-Gyékényes)

2017. június 30-áig fejeződik be Székesfehérvár felújítása, a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy szakaszt pedig 2018. június 30-ára újítják fel teljesen.

 

40a vasútvonal (Kelenföld-Pusztaszabolcs)

Itt két részletben pályázott támogatásra a NIF Zrt. Az első ütemben a Kelenföld-Százhalombatta szakasz újul meg 2016 és 2019 között, a másodikban pedig Százhalombatta-Pusztaszabolcs között kerül sor korszerűsítésre, ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével együtt. Utóbbi munkák 2017 és 2020 között zajlanak majd.

 

44-es vasútvonal (Pusztaszabolcs-Székesfehérvár)

Vasútvállalati igény van a teljes vonal villamosítására, s ehhez az engedélyezési tervek már 2009 óta készen vannak, de egyelőre a munka nem élvez prioritást. Elrendelés esetén a tervezés 2017-ben, a kivitelezés 2018-ban valósulhat meg.

 

80a vasútvonal (Budapest-Hatvan)

Rendelkezésre állnak a Rákos–Hatvan közötti szakasz felújításának engedélyei és kiviteli tervei, a munkák 2017-2020 között kezdődhetnek el. Az EU-támogatások feltételei miatt már a teljes 80-as vonal fejlesztési stratégiáját is elkészítették. Vámosgyörk–Mezőkeresztes-Mezőnyárád között az állomások korszerűsítésére 2019-2020 között kerülhet sor. A fejlesztési stratégia tartalmazza a Mezőzombor–Sátoraljaújhely közti villamosítást is, beleértve a szlovákiai határátmenetet, nyílt vonali szakaszhatárral.

 

100-as vasútvonal (Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony)

A tervek elkészültek Szolnok teljes felújítására, de megvalósulásuk pontos dátuma még kétséges. Jövőre folytatódhat a rekonstrukció a Püspökladány–Ebes szakasszal és a kabai cukorgyári rendező részleges rekonstrukciójával. 2018-2019-ben valósulhat meg az Ebes–Debrecen–Apafa szakasz átépítése, a megyeszékhely állomásának átmenő és peronos vágányaival együtt. Apafán megszűnik majd a személyforgalom, az állomást az iparvágányok kiszolgálásának megfelelően építik át. Szajol–Apafa között kiépül az ETCS 2 is. Villamosítással együtt járó felújítás várható Püspökladány–Biharkeresztes között 2018-19-ben.

 

1-es fővonal (Budapest-Hegyeshalom-Rajka)

Kiviteli tervek vannak az Biatorbágy–Tata szakasz teljes felújítására, azonban ez nem biztos, hogy 2020 előtt megvalósulhat. Beszerzés alatt áll az engedélyezési terv a Déli összekötő vasúti híd harmadik hídszerkezetének építésére, azonban ez csak a hídra vonatkozik, a Keleti pályaudvar–Kelenföld közötti harmadik vágány kialakítására még nem pályáztak.

 

A vontatási energiaellátás fejlesztése tíz alállomási körzetben szerepel, a 2018-2020 közötti kivitelezés tervezése folyamatban van.

A MÁV közlekedésbiztonságot javító programjában hat útátjáró átépítése szerepel jelenleg, a TEN-T vonalakon kiépítendő központi forgalomirányítás várhatóan Székesfehérvár–Boba és Pusztaszabolcs–Dombóvár között valósulhat meg. Kedvező minisztériumi döntést követően a Székesfehérvár–Komárom vonal kézi sorompóinak automatikussá alakítása is elkezdődhet.

A hosszabb távú, különösen a még tervezés alatt álló felújítások végrehajtásában (amelyekre a 2017-es CEF-keretből kívánnak pályázni), akadályt jelenthet a britek kilépési szándéka. Ez például a 120-as vonal lőkösházi határátmenetének kétvágányúsítását hátráltathatja.

vasútfejlesztésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Mi épül?SzékesfehérvárPusztaszabolcsPüspökladány

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés