A Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Püspökladány környéki szakaszok erősen érintettek az építkezésben, emellett a MÁV közlekedésbiztonságot javító programjában is számos fejlesztés valósul meg.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület Infrastruktúra Bizottságának ülésén a közeljövő nagyprojektjeiről tárgyaltak –írja az iho.hu. Azt is vizsgálták, hogy a közelmúltban befejeződött felújítások mennyire bizonyultak hasznosnak a vasúti áruszállítás számára. Ezen felül az elkezdett és tervezett új projektekről számolt be részletesen Győri Balázs, a NIF Zrt. koordinációs főmérnöke.
30-as vasútvonal (Székesfehérvár-Gyékényes)
2017. június 30-áig fejeződik be Székesfehérvár felújítása, a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy szakaszt pedig 2018. június 30-ára újítják fel teljesen.
40a vasútvonal (Kelenföld-Pusztaszabolcs)
Itt két részletben pályázott támogatásra a NIF Zrt. Az első ütemben a Kelenföld-Százhalombatta szakasz újul meg 2016 és 2019 között, a másodikban pedig Százhalombatta-Pusztaszabolcs között kerül sor korszerűsítésre, ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével együtt. Utóbbi munkák 2017 és 2020 között zajlanak majd.
44-es vasútvonal (Pusztaszabolcs-Székesfehérvár)
Vasútvállalati igény van a teljes vonal villamosítására, s ehhez az engedélyezési tervek már 2009 óta készen vannak, de egyelőre a munka nem élvez prioritást. Elrendelés esetén a tervezés 2017-ben, a kivitelezés 2018-ban valósulhat meg.
80a vasútvonal (Budapest-Hatvan)
Rendelkezésre állnak a Rákos–Hatvan közötti szakasz felújításának engedélyei és kiviteli tervei, a munkák 2017-2020 között kezdődhetnek el. Az EU-támogatások feltételei miatt már a teljes 80-as vonal fejlesztési stratégiáját is elkészítették. Vámosgyörk–Mezőkeresztes-Mezőnyárád között az állomások korszerűsítésére 2019-2020 között kerülhet sor. A fejlesztési stratégia tartalmazza a Mezőzombor–Sátoraljaújhely közti villamosítást is, beleértve a szlovákiai határátmenetet, nyílt vonali szakaszhatárral.
100-as vasútvonal (Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony)
A tervek elkészültek Szolnok teljes felújítására, de megvalósulásuk pontos dátuma még kétséges. Jövőre folytatódhat a rekonstrukció a Püspökladány–Ebes szakasszal és a kabai cukorgyári rendező részleges rekonstrukciójával. 2018-2019-ben valósulhat meg az Ebes–Debrecen–Apafa szakasz átépítése, a megyeszékhely állomásának átmenő és peronos vágányaival együtt. Apafán megszűnik majd a személyforgalom, az állomást az iparvágányok kiszolgálásának megfelelően építik át. Szajol–Apafa között kiépül az ETCS 2 is. Villamosítással együtt járó felújítás várható Püspökladány–Biharkeresztes között 2018-19-ben.
1-es fővonal (Budapest-Hegyeshalom-Rajka)
Kiviteli tervek vannak az Biatorbágy–Tata szakasz teljes felújítására, azonban ez nem biztos, hogy 2020 előtt megvalósulhat. Beszerzés alatt áll az engedélyezési terv a Déli összekötő vasúti híd harmadik hídszerkezetének építésére, azonban ez csak a hídra vonatkozik, a Keleti pályaudvar–Kelenföld közötti harmadik vágány kialakítására még nem pályáztak.
A vontatási energiaellátás fejlesztése tíz alállomási körzetben szerepel, a 2018-2020 közötti kivitelezés tervezése folyamatban van.
A MÁV közlekedésbiztonságot javító programjában hat útátjáró átépítése szerepel jelenleg, a TEN-T vonalakon kiépítendő központi forgalomirányítás várhatóan Székesfehérvár–Boba és Pusztaszabolcs–Dombóvár között valósulhat meg. Kedvező minisztériumi döntést követően a Székesfehérvár–Komárom vonal kézi sorompóinak automatikussá alakítása is elkezdődhet.
A hosszabb távú, különösen a még tervezés alatt álló felújítások végrehajtásában (amelyekre a 2017-es CEF-keretből kívánnak pályázni), akadályt jelenthet a britek kilépési szándéka. Ez például a 120-as vonal lőkösházi határátmenetének kétvágányúsítását hátráltathatja.
Két csoportszobával, mintegy 374 millió forint értékben.
BUILD IT Mérnökiroda Zrt. munkájával építészeti, belsőépítészeti átalakítások valósulnak meg, és az újonnan tervezett gépészeti rendszert ellátó berendezéseket telepítenek.