A magyar fogyasztókban növekedett a hazai termékek iránti elkötelezettség - a Terrán szerint fontos, hogy ez a folyamat jelentősebb vásárlói döntéseket igénylő építőiparban is jelentkezzen.
Folytatódik a magyar áruk vásárlására ösztönző "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalom, melyben építőipari gyártóként a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. is részt vesz.
A mozgalom idén márciusban indult a járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében.
A Magyar Termék védjegyrendszert működtető Magyar Termék Nonprofit Kft. kezdeményezéséhez azóta több tucat cég csatlakozott. Az őszi kampányban 20 társaság hirdetése látható november elejétől hat héten át - mondta el Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerdán egy fővárosi sajtótájékoztatón.
Az eseményen a Terrán részéről Tóth Szabolcs, regionális marketing igazgató online formában vett részt. Hangsúlyozta cégük azon kevés építőipari gyártók közé tartozik, melyek teljes mértékben magyar tulajdonban vannak. „Azt tapasztaltuk, hogy az élelmiszeriparban a fogyasztók tudatos igénye a magyar termékek iránt teljesen megszokott: tudják, hogyan lehet megállapítani a származást, és sok esetben ez alapján döntenek. Ezzel szemben az építőanyagok és az építőipar tekintetében ez a dolog nem működik ennyire jól” – indokolta a vállalat belépését a mozgalomba Tóth Szabolcs.
Hozzátette, mivel itt jóval magasabb rizikó faktorú vásárlói döntésekről van szó, komoly kihívás ezt a szempontot érvényesíteni, és ezen sokat dolgoztak eddig is.
„Mindezek miatt nagy örömmel léptünk be a mozgalomba idén tavasszal, mert azt láttuk, hogy nagyon jól összeszedetten éppen azt az információt igyekszik átadni, amit mi is.”
Az igazgató fontosnak nevezte, hogy a fogyasztók az építkezéseknél is részesítsék előnyben az árban is versenyképes hazai gyártók termékeit. Hangsúlyozta, rengeteg visszajelzést kaptak, és csak jó tapasztalataik vannak a "Vedd a hazait! Védd a hazait!" programban, így a Terrán biztosan részt vesz benne a folytatásban is. Kérdésre válaszolva arra is kitért, hogy számításuk szerint jövőre az építőipar teljesítménye növekedni fog, de lendülete elmaradhat a korábbiaktól.
Éder Tamás, az MCS Vágóhíd Zrt. igazgatósági tagja elmondta, azért csatlakoztak a reklámkampányhoz, hogy erősítsék a fogyasztók tudatosságát a hazai élelmiszeripari termékek iránt. Éder Tamás hangsúlyozta, magyar termék vásárlásával a fogyasztó támogatja a munkavállalókat foglalkoztató gyártókat, a mögöttük álló beszállítókat, ezáltal családok megélhetését biztosítják.
Dobrovoczky István, az Alföldi Tej Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója elmondta, tapasztalatuk szerint a magyar fogyasztókban növekedett a hazai termékek iránti elkötelezettség. Társaságuk azzal is segíti a fogyasztói tudatosságot, hogy termékeiknél magyar márkákat vezetett be, illetve Vedd a hazait! csomagolású UHT-tejet hozott forgalomba.
A 600 milliárd forintnyi tőkeforrást biztosító Baross Gábor Tőkeprogram a beruházási aktivitás növeléséhez, az energiahatékonyság javításához, zöld fejlesztések megvalósításához járul hozzá.
A 30 milliárd forintos beruházásban a körforgásos gazdaság európai innovációs- és kutatóközpontját hozzák létre, közel 20 ezer négyzetméteren.