Elhunyt Kasza Kálmán, a Magyar Építő Zrt. nyugalmazott termelési vezérigazgató-helyettese, akinek személye és munkássága alapvetően hozzájárult a cég sikeres tevékenységéhez és arculatának kialakításához.
Pályáját ötven évvel ezelőtt a cég jogelődjénél, a 21-es számú Állami Építőipari Vállalatnál kezdte, és egész életében hűséges maradt első munkahelyéhez. Már viszonylag fiatalon a legnagyobb feladatokat is sikerrel menedzselte; ilyen munkája volt korának egyik legnagyobb beruházása, a Ferihegyi Repülőtér első nagyrekonstrukciója.
Igazi alkotó tevékenysége egybeesett az 1990-es évek elején a gazdasági társasággá átalakult Magyar Építő Rt. számára is megnyíló új időszakkal: amikor egyre tágabb tere lett az egyéni és közösségi cselekvésnek, a kibontakozó piaci viszonyokhoz való aktív alkalmazkodásnak, a felelős tulajdonosi gondolkodásnak. Ezek között a lehetőségek között hozott létre olyan jelentős értékeket, rangos szakmai díjakat elnyert épületeket, mint például a budavári Mátyás templom rekonstrukciója, banképületek sokasága, a HM Központi Honvédkórház és országszerte számos más kórház fejlesztése, a Ferihegyi repülőtér régi termináljának rekonstrukciója, a pécsi Kodály Központ épülete.
A szinte megszámlálhatatlan beruházás megvalósítása közben nagy gonddal fejlesztette a cég műszaki és termelési színvonalát, formálta közösséggé a munkatársakat. Az építés iránti elhivatottsága, szakmai igényessége, kiegyensúlyozott műszaki és gazdálkodási szemlélete nemcsak a cégen belül, de megrendelői és partnerei körében is méltó elismerést és tekintélyt vívott ki számára – ezt számos szakmai kitüntetése is jól mutatja.
Halálával nemcsak kiváló szakembert, hanem hűséges barátot, a Magyar Építő Zrt. közösségének meghatározó tagját is elveszítettük; szeretettel és kegyelettel emlékezünk rá.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.