A Colas az M35-ös 5,43 kilométeres szakaszával, a Strabag pedig a 481-es út 5,5 kilométerével készült el.
Összesen mintegy 11 kilométernyi autópálya-útszakaszt adtak át Debrecen mellett. Az M35-ös fejlesztésének 5,43 kilométeres első szakaszával a Colas Hungária Zrt. és a Colas Út Zrt. alkotta konzorcium elkészült a tervezett időpont előtt. A Strabag-holdinghoz tartozó STR Építő Kft. pedig az az 5,5 kilométeres 481-es út kivitelezését fejezte be.
A beruházások komoly mérföldkövet jelentenek, 17,23 milliárd forintból 5 hidat építettek fel az M35-ösön és 1,3 millió köbméternyi földmunkát végeztek el – derült ki a sajtótájékoztatón. Tasó László államtitkár, a térség országgyűlési képviselője az ünnepség alkalmából külön gratulált a kivitelezőknek is. Pántya József a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója pedig elmondta, a 481-esen nettó 4,89 milliárd forintból valósult meg a fejlesztés, amelynek része volt a déli ipari parkot bekötő csomópont kialakítása is.
Az átadáson elhangzott: az elkerülő autópálya hatalmas tranzitforgalomtól menti meg Debrecent és dinamizálja a város fejlődését. Papp László, Hajdú-Bihar megyeszékhelyének polgármestere elmondta: Debrecen évtizedes vágya teljesült, amivel mind a város, mind a térség gazdaságilag fellendülhet, a település körgyűrűjének legjelentősebb szakasza készült el.
Papp szavai szerint a gyorsforgalmi úthálózatba most bekötött dél-debreceni iparterületen tavasszal már indulhatnak gyárépítések, és azt várja, hogy ennek köszönhetően a térségbe az ipari beruházók alvállalkozói is betelepülnek.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.