A két cég konzorciuma Sopron mellett dolgozik az új gyorsforgalmi úton.
Tavaly december végén nyerte el az M85-ös gyorsforgalmi út Nagylózs és Sopron-Fertőrákosi csomópont közti közti 21,8 kilométeres szakaszának kivitelezési szerződését és Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma. A lábatlani központú Dömper és a cseh tulajdonú Subterra-Raab már fel is vonultak a munkaterületen és megkezdték a projekt földmunkáit – számol be a cyberpress.hu. A beruházás mintegy 70,8 milliárd forinból készül el.
A Dömper munkagépei a soproni szennyvíztisztító telep mellett, a régi 85-ös főút 117. kilométerszelvényénél vonultak fel, a leendő Sopron-kelet csomópontnál. Itt fogják összekötni a 84-es főutat az új M85-össel, illetve a Harka felé vezető úttal is egy újonnan kialakított körforgalommal.
Az M85 teljes Csorna és Sopron közötti 57,5 kilométeres új szakaszát Dömper és a Subterra-Raab konzorciuma mellett
építik meg.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.