Többek közt teljes hosszában megújul az M6-os autópályára felvezető Ercsi utca.
A TED-en megjelent ajánlati felhívások összesen hat közlekedési fejlesztés beindulásáról számolnak be az érdi önkormányzat beruházásában.
A város déli részét az M6-os autópályával összekötő Ercsi utca teljes hosszában, vagyis a Szabadság tértől a körforgalmi csomópontig megújul. A Szabadság tér szomszédságában turbó körforgalommá alakul a Budai út és a Diósdi út kereszteződésében található hagyományos körforgalom. A csatlakozó útszakaszok is megújulnak.
Szintén a Tisztviselőtelep városrészben fejlesztik a Velencei út és az Elöljáró utca kereszteződését a sportcsarnok közelében. Amellett, hogy jelzőlámpákat kap a csomópont, gyalogátkelőhelyeket jelölnek ki, továbbá a Velencei úton külön balra kanyarodó sávokat alakítanak ki mind a két irányba. A buszöböl is áthelyezésre kerül.
Szintén jelzőlámpát és gyalogos átkelőket kap a Bajcsy-Zsilinszky út és Daróczi utca kereszteződése a parkvárosában. A belvárosban is jelentős fejlesztést végeznek egy csomóponton:
a Szent István út, a Damjanich utca, a Tárnoki út és a Lőcsei út találkozásánál egy körforgalmat építenek ki.
Érd északi csücskére is jut egy beruházás, a városhatár közelében fekvő kisutcák közül felújítást kap a Búvár és Burkoló utca, továbbá a Festő és Favágó utcák.
A kormány tavaly márciusban tette közzé a „Fenntartható közlekedésfejlesztés Érden” elnevezésű, 6,9 milliárd forint keretösszegű területi felhívását. Akkor kiderült, a város útjai három alprogram keretében újulnak meg. Felújítják, illetve átépítik az önkormányzati, nagy forgalmú csomópontokat, valamint a szintén önkormányzati, közösségi közlekedéssel érintett útszakaszokat, továbbá az állami tulajdonban lévő utakat, csomópontokat is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.