2019.08.26, Hétfő
Indulhat az új magyar-osztrák közúti kapcsolat kiépítése
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Indulhat az új magyar-osztrák közúti kapcsolat kiépítése

magyarepitok.hu

2018.08.16. 16:27 - Hegedűs Gergely

A történelmi útkapcsolatokat helyreállító projektek közül elsőként a Rajka melletti beruházás kivitelezőjét hirdették ki.

Hirdetés

A győri Glázer-Transz Kft. építi meg a Rajka és az ausztriai Németjárfalu közötti összekötő utat, ami a nyilvános közbeszerzési adatok szerint nettó 649 millió forintból valósul meg.


Ez adja a jelentőségét

Az osztrák-magyar-szlovák hármas határ közelében fekvő települések közt jelenleg csak földút van. Ahogy azt korábban jeleztük,

az összeköttetés több települést közelebb hoz az M15-ös gyorsforgalmi úthoz, az M15-ösön vagy az M1-es autópályán bekövetkezett baleset esetén terelő útvonalként is használható lesz.

Helyi jelentősége, hogy a rajkaiak hozzátartozói közül közül sokan a németjárfalui temetőben nyugszanak.

Az új út a Strabag kivitelezésében autópályává bővülő M15-ös tervezett új rajkai csomópontjától indul. Előbb 0,2 kilométeren új nyomvonalon halad, majd 1,6 kilométeren a jelenlegi földutat váltja.


Összesen ötmilliárdból fejlődik a határkapcsolat

A térségben ezen a projekten kívül további magyar-osztrák útépítések következnek az új határátkelők létesítése érdekében. Összesen közel húsz kilométernyi út épül vagy újul meg mintegy ötmilliárd forintból.

  • Kőszeg és Rőtfalva,
  • Zsira és Locsmánd,
  • Várbalog és Féltorony,
  • valamint Fertőrákos és Sopronpuszta között is újraindul a közlekedés, melyet a Trianon után keletkezett határok szüntettek meg.

Ugyan 2007 óta elvileg bárhol átléphető az osztrák-magyar határ, kiépített, korszerű átkelő csak kevés van, ezt orvosolják a most induló beruházások.

Útépítésépítőipari cégekM15-ös autópályaRajkahatárátkelőGlázer-Transz Kft.

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés