A történelmi útkapcsolatokat helyreállító projektek közül elsőként a Rajka melletti beruházás kivitelezőjét hirdették ki.
A győri Glázer-Transz Kft. építi meg a Rajka és az ausztriai Németjárfalu közötti összekötő utat, ami a nyilvános közbeszerzési adatok szerint nettó 649 millió forintból valósul meg.
Az osztrák-magyar-szlovák hármas határ közelében fekvő települések közt jelenleg csak földút van. Ahogy azt korábban jeleztük,
az összeköttetés több települést közelebb hoz az M15-ös gyorsforgalmi úthoz, az M15-ösön vagy az M1-es autópályán bekövetkezett baleset esetén terelő útvonalként is használható lesz.
Helyi jelentősége, hogy a rajkaiak hozzátartozói közül közül sokan a németjárfalui temetőben nyugszanak.
Az új út a Strabag kivitelezésében autópályává bővülő M15-ös tervezett új rajkai csomópontjától indul. Előbb 0,2 kilométeren új nyomvonalon halad, majd 1,6 kilométeren a jelenlegi földutat váltja.
A térségben ezen a projekten kívül további magyar-osztrák útépítések következnek az új határátkelők létesítése érdekében. Összesen közel húsz kilométernyi út épül vagy újul meg mintegy ötmilliárd forintból.
Ugyan 2007 óta elvileg bárhol átléphető az osztrák-magyar határ, kiépített, korszerű átkelő csak kevés van, ezt orvosolják a most induló beruházások.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.