A töltésépítést a Strabag már az ősszel elkezdte, a 14,5 kilométer hosszú szakasz átadása 2020 tavaszára várható.
Teljessé válik a Budapest-Pozsony-Prága autópálya: csütörtökön letették a jelenleg 2x1 sávos M15 autóút 2x2 sávos autópályává fejlesztésének alapkövét. A projekt kivitelezését szeptemberben elnyerő S+S M15 Konzorcium – melynek tagjai a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG – már az ősszel elkezdte a nagy tömegű töltésépítési munkálatokat – mondta el az ünnepség keretében Pántya József, a beruházó NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Az M1-es és Rajka országhatár közötti szakaszon 14,5 kilométer hosszan épül ki 26,6 méteres koronaszélességgel a 130km/órás haladási sebességet biztosító autópálya, a plusz két sávot a jelenlegi kétszer egysávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki. A nettó 19,5 milliárd forintos projekt megvalósítása során a meglévő határátkelő akadálymentesítése is megtörténik, emellett felújítják a már meglévő sávokat is.
A 2020 márciusára elkészülő, uniós és hazai társfinanszírozásban megvalósuló szakaszról Pántya József azt is elmondta, hogy hét új műtárgy jön létre rajta, köztük a legjelentősebbek a MÁV Hegyeshalom-Budapest és a GYESEV Rajka-Hegyeshalom vasútvonalak feletti felüljárók, valamint a Lajta folyó feletti híd. A szakaszon megújul továbbá 19 műtárgy, és két csomópont is átépül. Jelenleg a kiviteli tervek véglegesítése zajlik.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.