Legkésőbb két és fél év múlva négy sávon autózhatunk az M1-es és Rajka között, a fejlesztés jelentős veszélyforrást szüntet meg.
A STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta a konzorcium építheti át az M15-ös főutat autópályává – adta hírül a TED. Az M1-es autópályát a szlovákiai D2-es autópályával összekötő 14,5 kilométeres főút közbeszerzésére ajánlatot tett még SWIETELSKY Építő Kft., a Colas Út Zrt., valamint az SDD Konzorcium (Dömper Kft, Subterra-Raab Kft., és Pannon-Doprastav Kft.).
A bruttó 26,65 milliárdos beruházásban 17,224 milliárd forintot fedez az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF), miután az M15-ös része a négyes számú páneurópai közlekedési folyosónak. A beruházással teljessé válik a magyar főváros és Pozsony, valamint Prága autópályás kapcsolata: a határtól Pozsonyon át Brnóig a D2-es, míg onnan Prágáig a D1-es autópálya vezet.
A nagy forgalmú útszakasz fejlesztése azért kulcsfontosságú, mert a szlovák (D2), illetve magyar autópálya (M1) felől érkező sofőrök számára fokozott veszélyt jelent, hogy a sztráda után átmenetileg kétirányú forgalomra kell váltani. Főleg az éjszakai órákban származik sok baleset ebből.
A forgalomba helyezés időpontja várhatóan 2019 vége, 2020 eleje. Ahogy arról korábban is beszámoltunk, az 1996 és 1998 között épült M15-ös bővítése mellett a régi sávokat is felújítják. Hét új felüljáró épül, kilencet felújítanak.
A forgalom fenntartása érdekében a munkafolyamatok ütemezése kiemelt jelentőségű, ezért részajánlatot nem lehetett tenni a projektre a hirdetmény szerint. Ez esetben ugyanis az egyes szakaszokon a munkafolyamatokat nem lehetne koordinálni, és a forgalomterelések nem lennének összhangban.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.