A fővárosban megmaradt 225 kilométernyi földutat négy év alatt aszfaltozzák le, az első ütemre 8,3 milliárd forintot szánnak.
Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében - jelentette be a főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. A fejlesztés első körében tizenhárom kerületet érintően 8,3 milliárd forintot fordítanak a célra. Tarlós István kiemelte, hogy támogatásával, a fideszes polgármesterek kezdeményezésére kormányzati finanszírozással indult az útépítési program.
Beszédéből kiderült, jelenleg Budapesten még mintegy 225 kilométer földút van, és a program első fázisában ennek húsz százalékát burkolják le.
Tarlós István elmondta: első körben 181 földutat 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal.
"A fővárosi földutak jelenleg még a budapesti úthálózat több mint öt százalékát teszik ki" - mutatott rá. Elmondta, támogatást nyert 13 kerület közül négy ellenzéki. A két legnagyobb támogatást most a XVIII. (Pestszentlőrinc és Pestszentimre) és a XXI. kerület (Csepel) kapta.
Ughy Attila (Fidesz-KDNP) XVIII. kerületi polgármester elmondta, hogy a kerület mintegy 1,2 milliárd forint nyert az útfelújítási pályázat első körében, és ebből csaknem 6 kilométer földutat tudnak szilárd burkolattal ellátni. A munkák március második felében indulhatnak el és szeptemberben fejeződhetnek be.
Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) csepeli polgármester azt mondta: a XXI. kerületben szocialista elődeik több mint 50 kilométeres földúthálózatot hagytak rájuk. Hozzátette, 2010 óta 12,7 kilométer hosszan építettek utakat. Csepel most majdnem 1,5 milliárd forintot kap földutak leaszfaltozására. Ezzel idén kormányzati és önkormányzati forrásokkal együtt összesen 3,3 milliárd forintból látnak el földutakat szilárd burkolattal. Ez több mint 7,3 kilométernyi út teljes átalakítását jelenti.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.