A Duna Aszfalt Zrt. által kivitelezett munkálatok volumenét jól jelzi, hogy a hazai útépítésben piacvezető társaság 230 fős állománnyal kivitelezi a projekt ezen részét.
Megadta az Országos Atomenergia Hivatal a paksi atomerőmű bővítésére vonatkozó létesítési engedélyt, így megkezdődhet a valós építkezési fázis és 2030-ra működésbe léphetnek az új blokkok - jelentette be pénteken Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A tárcavezető jelezte, hasonló projektek során több száz, több ezer engedélyt kell beszerezni, de ezek közül a most megkapott a leglényegesebb. „Ez biztosítja ugyanis, hogy az előkészítésiből a megvalósítási szakaszba léphessen át a folyamat, ennek pedig már a következő hetekben is szemmel látható jelei lesznek a paksi telephelyen” - közölte.
Rámutatott: a több mint 400 ezer oldalas engedélykérelmet két éven keresztül vizsgálták magyar és nemzetközi szakemberek, mielőtt megadták a zöld utat. „A létesítési engedély azt igazolja, hogy az új paksi atomerőművi blokkok építése a legmagasabb szintű és a legszigorúbb magyar és nemzetközi előírásoknak és követelményeknek is megfelel" - szögezte le, hozzátéve, hogy ezt tűzvédelmi, katasztrófavédelmi, környezetvédelmi és bányászati szakfelügyeleti jóváhagyások is kiegészítik.
Szijjártó Péter tájékoztatása szerint így továbbra is reális, hogy 2030-ra működésbe léphessen a két új blokk.
Lapunk értesülése szerint a pénteki bejelentés által jelentős lépést tett projektben a Duna Aszfalt Zrt. is fontos szerepet játszik: a Paks II. Atomerőmű 5. blokkjának területén a talajvíz szintjéig történő földkiemelés, illetve a 6. blokk területén humusz leszedés lesz a magyar cég mostani feladata.
Mindehhez a további járulékos munkák is társulnak:
A munkálatok volumenét jól jelzi, hogy a hazai útépítésben piacvezető társaság 230 fős állománnyal vesz részt a munkákban, amihez mintegy 60-70 fős alvállalkozói állomány is társul. A projektben többek közt 10 dózer, 20 kotró, 74 négytengelyes tehergépkocsi, 50 terepjáró és furgon, valamint 15 egyéb munkagép (gréderek, traktorok, víztartályos tehergépkocsik), illetve 26 darab tréler dolgozik majd.
A Duna Aszfalt által kivitelezett projektben az előkészítő munkák augusztus 1-jén kezdődtek. Ezt követően augusztus 26-án, pénteken indulhattak el a nagytömegű földmunkák, és közel 100 napot vesznek igénybe.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.