2019-ben a város nyugati és északkeleti területei kapják a legjelentősebb útfejlesztéseket, ugyanakkor csomópontok és kerékpárutak is épülnek.
Jelentős forrásokat szánnak 2019-ben Debrecenben útépítésre és útjavításra - adta hírül a Hajdú Bihari Napló a polgármesteri hivatalra hivatkozva. 2019-ben útépítésre összesen 9,23 milliárd forintot fordítanak a városi költségvetésből. További 500 millió forint nagy felületű aszfaltozásra és járdajavításra, 100 millió forint pedig útstabilizációra áll rendelkezésre.
Az egyik legjelentősebb fejlesztés a júliatelepi úthálózatot érinti. A város északkeleti részén (a Külső Sámsoni út és a 4-es főút közötti terület) jelenleg még sok földút van.
Itt uniós és önkormányzati forrásból, közel egymilliárd forint értékben hét új út épül fel.
Ebben a projektben most a kisajátítási eljárás zajlik, ebben az évben szeretnék azt lezárni és elkezdeni az útépítést.
Debrecen nyugati határában egy jelentős előrelépést hoz a Domokos Márton út fejlesztése. A jelenlegi földútnak egy 1 kilométeres szakaszát aszfaltozzák le a Vezér utca és a 33-as főút között. Ez egyrészt tehermentesíteni fogja a Vezér utcát a Thyssenkrupp-gyár teherforgalmától, miután közvetlen kapcsolatot ad a gyárnak a 33-ashoz és ezáltal az autópályához. Ugyanakkor a Vezér utcai lakótelep is összeköttetést nyer ezekhez az utakhoz, ezáltal a Böszörményi út terhelése is csökken. A kivitelezés napjainkban is tart, az év első felében átadják a forgalomnak az egykilométeres szakaszt.
A Déli Ipari Park esetében az ipari terület belső úthálózata már elkészült, két fontos csomópontja pedig ebben az évben valósul meg.
Egy osztályozó csomópont épül a Krones új gyáránál (400 millió forintból), valamint egy ötágú körforgalom a 47-es útnak a Panoráma úthoz vezető, hosszúpályi elágazásánál, 570 millió forintból.
Mindemellett javul a város nyugati részén található NI Hungary Kft. és a Tócoskert elérhetősége is. Ehhez korszerűsítik a Kishegyesi utat az autópálya-lehajtó és a Határ út között, továbbá jelzőlámpás csomópont épül a Határ úti és a Pósa utcai kereszteződésben. Szintén korszerűsítik a vasúti átkelő és a Derék utca között a Kishegyesi utat. A beruházás 963 millió forintba kerül, amelyből 33 millió forint az önerő.
A beszámoló a nyugati kiskörút harmadik ütemének az előkészítése is elkezdődik a Hatvan és a Mester utca között, a kivitelezés a jövő évben indulhat. A belvárosban új nyomvonalon épülő körúton korábban az Erzsébet utca, a Széchényi utca és a Hatvan utca összeköttetése épült meg az Antall József utca és a Tisza István utca által.
Szintén a város nyugati területén, a 33-as főútra felvezető Köntösgát sor korszerűsítése is elkezdődik az év második felében (236 millió forintos uniós támogatással), és a beruházás részeként nemcsak az utat, hanem a járdát is felújítják.
Lakossági kezdeményezésre épülő útfejlesztésre 930 millió forintot költenek – derült ki a polgármesteri hivatal összegzéséből. Ugyanakkor kerékpárút épül a nyugati és az északi városrészben.
Az Új Főnix Terv közlekedésfejlesztési programjában 53 csomópont átalakítása szerepel. A város zöldövezetében is újabb csomópont épül át: a Nagyerdei körút és a Pallagi út kereszteződésében lesz körforgalom, ami közel 40 százalékkal növeli a csomópont áteresztőképességét. A forgalmat is korlátozó építkezés már elindult.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.