Elkezdődött a városból dél felé kivezető 47-es főút nagy forgalmat bonyolító, de szűk keresztmetszetű csomópontjának kapacitásbővítése.
Az ivóvíz- és a hírközlési vezeték kiváltási munkákkal megkezdődött a kivitelezés Debrecenben a Leiningen utca és a Mikepércsi út csomópontjában - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A kivitelező D-Profil Kft. már elkészítette és engedélyeztette az építés alatti forgalomkorlátozási és ütemterveket. Az útépítés várhatóan októberben kezdődik majd.
A beruházás által a városból Szeged felé kivezető 47-es főút (Mikepércsi út) nagy forgalmat bonyolító, ugyanakkor szűk keresztmetszetű csomópontja újul meg. Jelenleg ugyanis a járművek a Leiningen utcáról a Mikepércsi útra csak egy forgalmi sávból tudnak haladni balra, egyenesen, illetve jobbra.
A fejlesztés eredményeként jobbra kanyarodó sáv épül 100 méter hosszban, ahol a járművek önálló sávból fognak tudni jobbra kis ívben a városközpont irányába kanyarodni.
Ennek köszönhetően gyorsabb, közlekedési fennakadásoktól mentes lesz a forgalom.
A projekt nyitóeseményén Pósán László, országgyűlési képviselő elmondta, a déli városrészben az elmúlt években jelentősen megnőtt a lakosság száma. "Jó hír, hogy a beruházás novemberre elkészül, így ebben a városrészben dinamikusabban lehet majd közlekedni” - fogalmazott a politikus.
Papp László, debreceni polgármester kiemelte, az elkövetkező években a NIF Zrt.-vel együttműködve Debrecenben több szűk keresztmetszetű csomópont kiváltása valósul meg. "Ez kisebb csomópontok átépítésével kezdődik, mivel ezek nem okoznak akkora fennakadást. Ennek első állomása a Leiningen utca és a Mikepércsi út találkozásánál a jobbra kanyarodó sáv kiépítése."
A következő fejlesztés a Vágóhíd utca és Hajnal utca kereszteződésében lesz, ennél a projektnél jelenleg a közbeszerzési eljárás értékelése zajlik. Várhatóan idén megtörténik a szerződéskötés, így jövőre elkezdődhet a munka - derült ki a szavaiból.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, a NIF Zrt. feladatai országos, illetve lokális infrastrukturális fejlesztések lebonyolítása. "Itt Debrecenben a szűk keresztmetszet kiváltású csomópontok építésével megvalósul ez a kettős feladat, hiszen ezek a csomópontok nagyon jól illeszkednek a Debrecen környéki egyéb nagyobb, korábbi beruházásokhoz is, mint például az M35-ös vagy az M4-es autópálya építéséhez. Ha ez a hat plusz kettes csomag elkészül, akkor a városban nagyon jól érzékelhető lesz a változás, még gyorsabb és gördülékenyebb lesz a forgalom.”
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.