A STRABAG és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján építi meg a mintegy 20 kilométeres szakaszt.
Közzétették az uniós közbeszerzési értesítőben az M6-os autópálya legdélebbi szakaszának közbeszerzési eredményeit, hamarosan elkezdődhet a kivitelezés a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciumának munkájával.
Az autópálya mintegy 20 kilométeres baranyai szakaszának előkészítéséről legutóbb akkor írtunk, amikor az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatott: 600 milliárd forintot útépítésre fordítanak a következő években (ennek része az M6-os meghosszabbítása is). A projekt a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) honlapján elérhető adatok szerint a UNITEF-83 Zrt. és a FŐMTERV Zrt. tervei alapján készül el.
Az összesen 90,45 milliárd forintos építkezés során a Bólyt az ivánvárdai országhatárt összekötve a 192+200-as és a 212+139-es km-szelvények között épül meg a négysávos út.
A beruházásban három különszintű csomópont alakítanak ki:
A Horvátországhoz új autópálya-kapcsolatot nyitó fejlesztés során továbbá egy komplex pihenőhelyet adnak át Nagynyárádnál. Összesen 16 hidat építenek, melyek közül a legjelentősebb egy 67 méteres szabadnyílású átkelő lesz (ez utóbbi szintén Nagynyáradnál készül el).
A STRABAG és a Duna Aszfalt emellett megvalósít egy mérnökségi telepet is az 57-es főút és az 56113-as mellékút kereszteződésénél. Ebben a komplexumban irodaépület, hídmérleg, üzemanyagtöltő és parkolók is lesznek majd.
A beruházásban Ivándárdánál pedig egy komplex ellenőrző helyet is kialakítanak
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.