Összesen 51 kilométer új négysávos út jött létre a Strabag, a Belfry, a SWIETELSKY, az EuroAszfalt, a Betonútépítő, a Dömper és a Subterra-Raab kivitelezésében.
Szerdán forgalomba helyezték az M85-ös gyorsforgalmi út legújabb szakaszát – derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből. A fejlesztésnek köszönhetően Csorna és Sopron között összesen 51 kilométer új négysávos út jött létre. Az autósok az M85-ös gyorsforgalmi út új szakaszát szerda délelőtt 11 óra után vehették birtokba. A fejlesztés eredményeit ebben a galériában mutattuk be nemrég.
A beruházásnak köszönhetően 45 percre csökken a menetidő Győr és Sopron között, míg a 2017-ben átadott Csorna-nyugat csomóponttól 30 perc alatt lesz elérhető Sopron. Az új nyomvonallal érintett 17 település mentesül az átmenő forgalomtól.
A munkálatok az alábbi vállalatok munkájával valósultak meg:
A terveket a BIMLAB Mérnökiroda Kft., a FŐMTERV Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. készítette, míg a mérnöki és műszaki ellenőri feladatokat a VIKÖTI Kft., FŐBER Zrt. és az ECO-TEC Kft. alkotta SCARBANTIA Mérnök Konzorcium végezte.
"Az autóút a szerződésben szereplő befejezési határidő előtt, a koronaélek között került forgalomba helyezésre így kisebb munkálatok, a vadvédő kerítés véglegesítése, valamint a mérnökségi telep befejező munkálatai még előfordulhatnak"
- írja a NIF közleménye. A Hutbájt pihenőnél a mosdókon január közepéig dolgozik a vállalkozó.
A NIF beszámolójából kiderült, a beruházás részeként
A szakaszon Babótnál egy komplex pihenőhely épült, egyelőre üzemanyagtöltő állomás nélkül, valamint kiépítésre került a Széchenyi egyszerű pihenőhely Fertőszentmiklósnál. Emellett egy időszakos üzemelésű, mobil technológiájú tengelysúly- és össztömeg mérőállomással kombinált egyszerű pihenőhely épült Kópházánál.
Az új autóúti szakasz és a térség országos közutainak üzemeltetését az új nagycenki üzemmérnökségi telep fogja ellátni.
A kivitelezés során 1165 darab előregyártott vasbeton hídgerenda került beépítésre. Elültetésre került 476 750 db cserje és 2 885 db sorfa, valamint megépítettek 113,5 km vadvédő kerítést is.
A közlemény idézte Nagy Róbertet, a NIF Zrt. vezérigazgatóját, aki az M85-öst folytató negyedik és ötödik szakaszokról számolt be. Szavaiból kiderült, a Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres szakaszon jelenleg a pályaszerkezet (aszfalt alap-, kötő- és kopó réteg) építése zajlik. A fertőrákosi csomópont és az országhatár közötti szakaszon épülő alagútnál a bal oldali járatban november hónapban folyamatos, 24 órás munkavégzés mellett megkezdődött a fejtés. A projekt befejezési határideje 2024 június vége.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese azt emelte ki, hogy a most elkészült útszakasz a térségben élő családok biztonságos közlekedését, valamint a helyi vállalatok sikerét egyaránt szolgálja. Gyopáros Alpár, Modern Települések Fejlesztéséért felelős kormánybiztos az út helyi jelentőségét emelte ki, amely elsősorban Kapuvár, és a Kapuvár térségében élő 17 település szempontjából nagy. „A fejlesztésnek köszönhetően időben közelebb kerülnek a megyei jogú városok, és ezzel arra tudjuk ösztönözni a falvakban élőket, hogy maradjanak helyben” – fogalmazott.
Barcza Attila országgyűlési képviselő hangsúlyozta, Sopron és térsége évtizedek óta várja, hogy összeköttetésbe kerüljön Győrrel egy négysávos úton. Farkas Ciprián, Sopron polgármestere emlékeztetett, éppen a várost Magyarország területén tartó népszavazás centenáriumához közeledve kötötte be a kormány Sopront a magyar gyorsforgalmi úthálózatba.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.