A 36 kilométeres 2x2 sávos út beruházásán a Duna Aszfalt és a Soltút dolgozik.
Októberben számoltunk be legutóbb a Pápát az országos gyorsforgalmi úthálózatba bekötő 83-as főút beruházásáról. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) 36 kilométer hosszan új nyomvonalon, 2x2 sávos utat kialakító projektje két szakaszban épül meg: Pápa és Tét déli csomópontja között a Duna Aszfalt Zrt. valósítja meg a munkálatokat, Tét déli csomópontja és Győr közötti szakasz pedig a Soltút Kft. kivitelezésében készül el.
A kivitelezés mindkét szakaszon egyszerre zajlik, az útszakaszon 110 km/h lesz a megengedett sebesség.
A négysávos 83-as főút szakaszán megépül két darab különszintű csomópont is Pápa északi térségében és Gyarmatnál, valamint 15 darab híd műtárgyat is megterveznek.
A hónapban Kara Ákos országgyűlési képviselő tájékoztatása alapján arról írt a Győri Hírek, hogy elkezdődtek az újonnan épülő Győr-Pápa 2×2 sávos út hídépítési munkáihoz szükséges próbacölöpözések és próbaterhelések.
Már március elejére nagy részben megvalósult a szükséges területek lőszermentesítése, megkezdődött az ilyenkor szokásos humuszleszedés, illetve megkezdték a szükséges szállítóutak kiépítését is, ami a kifejezetten nagy mennyiségű anyagot behordásához lesz szükséges – derül még ki a tájékoztatóból.
A munkálatok a tervek szerint 2023-ra érnek majd véget. A fejlesztéshez 2017 decemberében szerezték meg az építési engedélyeket, 2019 májusában kezdődtek a régészeti munkálatok, majd elkészültek a kiviteli tervek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.