Miután az európai közbeszerzési értesítőben megjelent az az állami felhívás, ami koncesszióba adna egy jelentős mennyiségű hazai autópályát, számos értesülés arról adott tájékoztatást, hogy arra a legesélyesebb hazai nagyvállalat a Duna Aszfalt Zrt. Lapunk a Duna Aszfalt szóvivőjét kérdezte ez ügyben.
Dr. Ónodi Barna elmondta, a Duna cégcsoport jelenleg is egy jelentős méretű koncessziós szerződés végrehajtásán dolgozik Afrika egyik legjelentősebb infrastrukturális fejlesztésében, így az elmúlt időszakban megfelelő ismeretet és kellő szakmai gyakorlatot szerzett azokról a nehézségekről, amelyek egy ilyen bonyolult folyamat során felmerülhetnek.
"Szakértőink jelenleg is elemzik a hazai felhívás részleteit, amely vizsgálatot követően tudunk arról dönteni, hogy az előminősítésnek megfelelő kiírásban részt fogunk-e venni. Ha a részvétel mellett döntünk, akkor az előminősítő dokumentáció beadásának a határideje: 2021. július 06." - jelezte a szóvivő.
Hangsúlyozta, a Duna Aszfalt kapcsán a lakosság az elmúlt évtizedekben azt tapasztalhatta, hogy a munkákat határidőre, a kívánt jó minőségben, a szerződés szerinti áron végezték el. "Ezért a szakértőink számára jelenleg az az eldöntendő kérdés, hogy a koncesszióval járó rendkívüli kockázatokra felkészülve, a jövőben is a hazai lakosság biztos „útszolgáltatói” tudunk-e maradni" - zárta szavait Dr. Ónódi Barna.
A Siemens, a Volvo és a Metzner két épületet bontott le, összesen 3 300 m² alapterületen, közel 25 000 m³ térfogattal. A keletkezett 12 800 tonna anyagot szinte teljes egészében újrahasznosították, ezek a helyszínen szolgálnak alapanyagként az új építkezés során.
Az egyik legnagyobb hazai csomópontban összesen hét új műtárgy épül meg az ÉKM beruházásában, a Hódút Építő generálkivitelezésével.