A járműipari tesztpálya 90 százalékos készültségi szintet ért el, az év végére fejeződik be az építése.
Újabb elem készült el a ZalaZone járműipari tesztpályán, az alkalomból sajtótájékoztatót tartottak a helyszínen csütörtökön – írja a zaol.hu. Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos elmondta, a 70 x 600 méteres felületen az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – automatizált vezetéstámogatási rendszerek), vezetés támogató rendszereket lehet vizsgálni. A ZalaZone tesztpályán tehát az ADAS felület szolgál a tesztek dedikált helyszíneként, amely a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében valósult meg.
A fejlett vezetéstámogató rendszerek vizsgálata során különböző közlekedési szituációkban lehet tesztelni az önvezető járműveket. Itt a jellemzően az ütközés veszélyével járó közlekedési szituációkat modellezik. Ehhez önvezető járműveket használnak, illetve az akadályokat az úgynevezett dummy-k jelentik. Ez utóbbiból létezik személygépkocsi, felnőtt és gyermek gyalogos, kerékpáros, motorkerékpáros is. Az ezekkel való esetleg ütközés sem a tesztelendő járműben, sem a dummyban nem okoz kárt, az ütközéstől széthulló dummy-k ugyanis újraépíthetők.
A tájékoztatón elhangzott, a járműipari tesztpálya 90 százalékos készültségi szintet ért el, az év végére fejeződik be az építés jelenleg eltervezett része, és márciusban lesz az átadás. Azonban ez nem a végleges állapot, tovább folytatódik majd a fejlesztés, újabb beruházások várhatók az igényektől függően. Jelenleg már folyamatosak a tesztek, párhuzamosan öt cég hetven gépjárművet tud kipróbálni változatos körülmények között.
A Duna Aszfalt főszerepet játszik a ZalaZone beruházásában, miután számos jelentős pályaelemet valósított meg az Európában egyedülállónak számító tesztpályán. Ezek közül legutóbb júliusban a katonai off road pálya első elemét adták át, amelyet a Szabadics Zrt.-vel közösen kivitelezett a magyar vállalat. Szintén a közelmúltban készült el a Duna Aszfalt kivitelezésében az autópálya-szakasz, amit júniusban már használatba is vettek.
A ZalaZone beruházás lényegét képező, úgynevezett tesztpálya specifikus elemek tervezője a Főmterv Zrt. volt, míg a magasépítésben a ZÁÉV Zrt. vállalt komoly szerepet, több épületet kivitelezve.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.