A nyugat-magyarországi megyeszékhely körül összesen közel 6 kilométernyi főúton dolgozik majd a STRABAG, ebből több mint 3 kilométer 2x2 sávos lesz.
Közétették az uniós közbeszerzési értesítőben a Szombathely elkerülőjének megtervezésére és kialakítására kiírt pályázat nyertesét: az értesítő szerint a STRABAG Általános Építő Kft. végzi el a munkát a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, mintegy nettó 36,7 milliárd forint értékben.
A várost elsősorban észak-északkelet irányban érintő projektben kivitelezik
A nyomvonal a 15-ös számú Sopron - Szombathely vasútvonalat (GYSEV Zrt. által üzemeltetett egyvágányú, villamosított vasútvonal), valamint a 18-as számú Szombathely - Kőszeg vasútvonalat (GYSEV Zrt. által üzemeltetett szintén villamosítatlan vasútvonal) külön szinten fogja keresztezni.
A projekt továbbá magában foglalja a Puskás Tivadar utca és a 87-es főút kapcsolatának megteremtését is 588 méter hosszan: ez a 16-os számú Hegyeshalom-Szombathely vasútvonalat és a 20-as számú Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalat külön szintben keresztezi.
A korábban felsorolt építkezések részeként két jelentős csomóponti munkát végeznek:
A projektben négy híd pedig az alábbi műszaki szabványok szerint készül el:
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.