Mintegy másfél kilométerrel bővíti a STRABAG a belső úthálózatot. Az első 800 méter aszfaltozását várhatóan a hónap végére befejezik, és nyáron további 200 méter kerékpárutat is építenek.
Az ütemterv szerint halad a Déli Gazdasági Övezet felé vezető új út építése. A 47-es főút menti ötágú, turbókörfogalomból nyíló szakaszt a STRABAG Építőipari Zrt. kivitelezi Debrecen határában. A Strabag feladata tehát az elkészült körforgalom keleti kihajtójából kiinduló út megépítése.
A kétsávos út 1480 méter hosszúsággal jön létre, 7 méteres burkolatszélességgel és a két oldalán 1,25-1,25 méteres tömörített földpadkával.
A dehir.hu május 13-án közzétett videójában közölték: a körforgalomtól induló, csaknem másfél kilométeres, 2X1 sávos szakasz építése folyamatos. Az első 800 méter aszfaltozása a tervek szerint május végére elkészül. A kivitelező a közműhálózatok kiépítésének egy részét már befejezte, most az útépítés mellett a szennyvíz- és a csapadékvíz-elvezető rendszeren dolgoznak.
A munka több mint 2.8 milliárd forintba kerül, ezt a város állami támogatás segítségével finanszírozza. A beruházás részeként a körforgalom mentén már meglévő kerékpárutat is tovább építik a gazdasági övezet felé, ez egy 200 méteres szakasszal bővül, amivel várhatóan nyáron végez is a kivitelező.
A gazdasági övezetben már működik a Krones, a Deufol és a Vitesco Technologies üzeme és elkészült a BHS Trans Kft. új logisztikai központja is. Emellett több másik kivitelezése elkezdődött. A vállalatok itt mindegy 3000 munkavállalót foglalkoztathatnak majd. A területnek jelenleg csak egy bejárata van, de a fejlesztéssel szeretnék Magyarország egyik legjobb infrastruktúrájával rendelkező ipari környezetét létrehozni – hangzott el a dehir.hu riportjában.
A gondos előkészítés által felére tudták csökkenteni a lezárások idejét a gerendabeemelések alatt a Kecskemét térségében zajló autópálya-fejlesztésen. A Hódút Építő Kft. kivitelezésében az ország legnagyobb vidéki csomópontja épül: a Magyar Építők friss hírekkel és fotókkal jelentkezik.
Újabb szintet lépett az M1-es autópálya bővítése: elkezdődött a hidak bontása. A Páty autópálya-bekötőútját átívelő átjárót nem kell teljesen elbontani a kiszélesítéséhez.