A beruházó NIF ezúttal a mérnöki szolgáltatásokra várja az ajánlatokat az 1-es főút bővítését is tartalmazó fejlesztésben.
Újabb lépéssel haladt előre az M1-es autópálya M0-ás és Bicske Nyugat közötti szakaszának bővítése. A harmadik sávot megteremtő projektben a beruházó NIF Zrt. kiírta a mérnöki szolgáltatásokra vonatkozó közbeszerzést. A 16+224-es valamint a 39+200-as kilométerszelvény közötti 23 kilométerhez és a kapcsolódó létesítményekhez már a kivitelezőt is keresik: erről a közbeszerzésről ebben a cikkünkben számoltunk be.
A projektben a meglévő pályaszerkezet teljes rekonstrukciója is szükséges, a földmű felső rétegének stabilizálásával. Emellett többek közt egy új különszintű csomópontot is építenek a 1104-es út kapcsolódásánál, további hármat átépítenek, egyet pedig bővítenek.
Szintén ehhez a közbeszerzéshez tartozik az 1-es főút kétsávosra bővítése az M1-es autópálya és a 8101-es út közötti 600 méteren, valamint egy turbó körforgalom létesítése a Biatorbágyot átszelve Etyek felé vezető 8101-es és az 1-es találkozásánál. Ahogy korábban is jeleztük, ez a 600 méter Bicske lakott területén bővül négysávosra.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.