A NIF beruházásában most több mint 20 kilométeren szélesedhet az autópálya, a pályaszerkezet teljes rekonstrukciója készül el.
Megjelent március 16-án a felhívás az M1-es autópálya M0-ás csomópontjától a Bicske nyugat csomópontig tartó, összesen 23 kilométeres szakaszának kapacitásbővítésére az uniós közbeszerzési értesítőben. A kiírás szerint 2x3 sávosra építik át a szakaszt.
Eszerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában
a meglévő pályaszerkezet teljes rekonstrukciója szükséges, a földmű felső rétegének stabilizálásával.
A projektben
Emellett szintbeni alcsomópontokat alakítanak át körforgalmi csomóponttá, és a meglévő közúthálózathoz való csatlakozást is biztosítják. Továbbá 16 meglévő felüljárót alakítanak át, egyet elbontanak, három újat pedig felépítenek. Aluljárókon is dolgoznak majd: összesen öt darabot érint a munka.
Leírják még, hogy a munkavégzés ideje során végig szükséges a közlekedő autóknak 2x2 sávot biztosítani.
A szerződés hatályba lépése után 12 hónapig lehívható opcióként szerepel a kiírásban számos az M1-est M100-as gyorsforgalmi úthoz kapcsoló fejlesztés is. Ezek között van az M1-M100 különszintű, teljes lóhere alakú autópálya csomópont kiviteli terveinek elkészítése és a létesítmény kiépítése, ehhez pedig a meglévő építési engedély módosítása.
Része még az opciónak 3 főpálya felüljáró kialakítása, melyek közül a kiírás kiemeli az M1 autópályát keresztező hidat (ennek hossza 90,4 méter).
Emellett többek között az
Mindettől függetlenül külön résszerződésként ugyanebben a kiírásban Biatorbágy és az M1-es autópálya kapcsolatát is fejlesztik: a város M1-es csomópontjától a 8101-es útig az 1-es főutat 2x2 sávosra bővítik mintegy 600 méteren, a szakasz végén pedig turbó körforgalmat alakítanak ki. Erre a beruházásra is keresik a kivitelezőt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.