Az ország egyik legnehezebben elérhető régiója kap fontos fejlesztést Ózd és Bátonyterenye között.
A Trenecon Kft., a Partner Mérnöki Iroda Kft. és a Via Futura Kft. alkotta konzorcium készíti elő a 23-as és 25-ös főutak fejlesztését a nógrádi Bátonyterenye és a borsodi Ózd között. A TED-en megjelent hirdetmény nettó 727 millió forint értékű szerződésről szól. A nyertesek feladata a rekonstrukcióhoz szükséges tervezési és engedélyeztetési feladatok ellátása.
A fejlesztés azért fontos, mert a térség eddig messze esett a gyorsforgalmi utaktól, ám a 21-es út négysávosítása jelentős előrelépést hoz, többek közt Bátonyterenyét is összekapcsolva az M3-assal. A mostani felújítás és bővítés Bátonyterenye és Ózd közötti 70 kilométerre vonatkozik, általa a 35 ezres népességű Ózd korszerű kapcsolatot nyer a 21-es úthoz, egyúttal a fővároshoz.
A közbeszerzés szerint Ózd és Bátorterenye között a 23-as utat a kezdőpontjától a 32+270-es kilométerszelvényig, a 25-öst pedig a 44+396 és a 82+067 kilométerszelvény közötti szakaszon rekonstruálják. A feladat során kiépül egy Bátonyterenyét elkerülő útpálya is.
A tervezői közbeszerzés nyerteseinek feladata többek közt
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.