Az ország egyik legnehezebben elérhető régiója kap fontos fejlesztést Ózd és Bátonyterenye között.
A Trenecon Kft., a Partner Mérnöki Iroda Kft. és a Via Futura Kft. alkotta konzorcium készíti elő a 23-as és 25-ös főutak fejlesztését a nógrádi Bátonyterenye és a borsodi Ózd között. A TED-en megjelent hirdetmény nettó 727 millió forint értékű szerződésről szól. A nyertesek feladata a rekonstrukcióhoz szükséges tervezési és engedélyeztetési feladatok ellátása.
A fejlesztés azért fontos, mert a térség eddig messze esett a gyorsforgalmi utaktól, ám a 21-es út négysávosítása jelentős előrelépést hoz, többek közt Bátonyterenyét is összekapcsolva az M3-assal. A mostani felújítás és bővítés Bátonyterenye és Ózd közötti 70 kilométerre vonatkozik, általa a 35 ezres népességű Ózd korszerű kapcsolatot nyer a 21-es úthoz, egyúttal a fővároshoz.
A közbeszerzés szerint Ózd és Bátorterenye között a 23-as utat a kezdőpontjától a 32+270-es kilométerszelvényig, a 25-öst pedig a 44+396 és a 82+067 kilométerszelvény közötti szakaszon rekonstruálják. A feladat során kiépül egy Bátonyterenyét elkerülő útpálya is.
A tervezői közbeszerzés nyerteseinek feladata többek közt
A Soltút többek között a Juta-Pusztakovácsi összekötő út mintegy 7,7 kilométerét is felújítja.
A HE-DO fog dolgozni a március 24-től a címben is említett fejlesztésen. A Debreceni Mélyépítő és KE-VÍZ munkájával megvalósuló Csigekerti projekt, a 354. sz. főút és 33. sz főút összekötés újabb ütemének kiépítése, valamint a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont kivitelezése is a hetekben indul.