A 4252-es út felújítása sok ezer tonnányi mezőgazdasági termény szállítását is megkönnyíti, ugyanakkor a legnagyobb lélekszámú zsáktelepülés számára is jelentős előrelépést hoz.
Két útszakasz, köztük a román határig tartó út egy része újul meg Békés vármegyében, Sarkad vonzáskörzetében csaknem 900 millió forintból. Mindkét helyen a Duna Aszfalt Zrt. végzi a kivitelezést; előbbin augusztus, utóbbin július elejére kell befejezni a munkálatokat.
Az április 14-én a helyszínen tartott sajtótájékoztatón Cserkúti András, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés vármegyei igazgatója elmondta, az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretéből 2,566 milliárd forint úgynevezett maradványforrást használhatnak útfejlesztésre. Ebből Békésben hat projekten, összesen 14 kilométeren dolgozhatnak majd.
Két útszakasz újul meg: a 4252 jelű Sarkad-országhatár összekötő út 2,2 kilométeres szakasza bruttó 499 millió forintból; és a 4219 jelű Furta-Gyula összekötő út 1,5 kilométeres szakasza bruttó 372 millióból.
Cserkúti András hozzátette, ez mindkét helyen burkolatjavítást, ahol szükséges, pályaszerkezet-cserét, továbbá a buszöblök felújítását jelenti.
Kovács József, a választókerület fideszes országgyűlési képviselője felelevenítette, hogy az országhatárig tartó szakasz felújításának szükségességét Németh Szilárd csepeli fideszes képviselő vetette fel, ugyanis itt közelítette meg többször Csepel testvérvárosát, Nagyszalontát.
Mokán István (Fidesz-KDNP) Sarkad polgármestere elmondta, az elmúlt két évtized legjelentősebb közlekedési fejlesztéssorozata valósult meg a térségben az elmúlt években. Megújult a Sarkad-Doboz szakasz 2,3 kilométeren; tavaly a Sarkad-Gyula közti út 2,6 kilométeres része.
Ha az M44-es gyorsforgalmi utat meghosszabbítják a határig, és bekapcsolják a terveknek megfelelően a román (Arad-Nagyvárad) gyorsforgalmi hálózatba, az "óriási lehetőséget" jelent a térségnek, nőhet a tőkevonzó képesség, ugyanis a sarkadi ipari parkban van a Dél-Alföld egyik legnagyobb tárolókapacitású ipari parkja - húzta alá.
Kónya István (Fidesz-KDNP) Gyula alpolgármestere kifejtette, az elmúlt években megújult a Gyula-Elek, a Gyula-Kétegyháza út több szakasza; a gyulai elkerülő út két része; a Dénesmajor felé vezető út; újjáépült a Kétegyházi úti körforgalom; és tavaly már megújult a Gyula-Sarkad közti út egy része is.
Tát Margit (Fidesz-KDNP) Méhkerék polgármestere létkérdésnek nevezte a 4252-es út most elkezdett felújítását, mint mondta,
a településről csak ezen az úton lehet Gyulát vagy Békéscsabát elérni, a sok ezer tonnányi mezőgazdasági termény csak ezen keresztül tudja elhagyni Magyarország legnagyobb román többségű települését.
Kiemelte, fontos, hogy a Méhkerék-Kötegyán-országhatár felé vezető út egy szakasza is megújul idén; "ha az M44-nek lesz méhkeréki csatlakozása, az már tényleg csak hab a tortán" - fogalmazott.
Hajdu-Szűcs Mária Kornélia (Fidesz-KDNP) Kötegyán polgármestere úgy fogalmazott: "Kötegyánnak van mostantól jövőképe", a Trianon óta legnagyobb lélekszámú zsáktelepülés közúton ugyanis csak a 4252-es útról közelíthető meg.
Hasonlóképp méltatta a felújítást Jova Tibor (Fidesz-KDNP) Újszalonta polgármestere is, aki elmondta, az utazási idő csökken, a szolgáltatások és alapellátások könnyebben elérhetővé válnak a település lakosai számára.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.