2025.10.07, Kedd
Beemelték az M7-es feletti új, feszített acélhíd szerkezetének felét - FOTÓK

Beemelték az M7-es feletti új, feszített acélhíd szerkezetének felét - FOTÓK

magyarepítok.hu

2025.10.07. 08:00 - Móré Levente

Az áramló ívekkel szerkesztett gyalogos-kerékpáros híd felépítésével már az M7-es bővítését készíti elő az MKIF Zrt.

Hirdetés

Éjszakai félpályás útzár mellett emelték be az M7-es autópályán az új, velencei gyalogos-kerékpáros híd főváros felé vezető oldal fölötti elemeit. A beemelésen ott volt a Magyar Építők stábja is. Az átkelő az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában készül.

Mint arról korábban beszámoltunk, a 193 tonnás, 80 méter hosszú híd szerkezetét nyolc elemben szállították a helyszínre. Ezeket kettesével összeillesztették, így a beemelések alkalmával két-két, azaz összesen négy elemet kellett daruval a helyére tenni.

 

A képre kattintva galéria nyílik 

 

A régi híd műszaki állapota is indokolta az új megépítését

„A régi híd felújítása a műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne, mint egy új megépítése, de a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szól, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során, a kiszélesített pálya már nem férne el alatta” – tette hozzá a Koncessziós társaság a közösségi oldalán megjelent bejegyzésben.

Vagyis a meglévő szerkezetet az M7 bővítése miatt amúgy is elbontották volna.

 

 

Az M7-es autópályát az MKIF Zrt. az M0 csomóponttól a szabadbattyáni csomópontig 2×3+ITS sávra, Szabadbattyán és Balatonvilágos között pedig 2×2+ITS sávra bővíti majd 2027-től. Az új gyalogos-kerékpáros híd a jelenleginél hosszabb és szélesebb is lesz. Az új műtárgy

  • hossza közel 10 méterrel nő, 70,3 méterről 79,1 méterre,
  • szélessége pedig másfélszeresére: 2,9 méterről 4,5 méterre.

Változás még, hogy míg a jelenlegi híd 9%-os emelkedőjű, az új enyhébb, 5%-os ún. hosszesésű lesz – tudtuk meg az MKIF Zrt. kommunikációs igazgatóságától.

 

 

Dinamikus ívek, kiemelt közlekedésbiztonság

Az 1966-ban épült vasbeton átkelő felett eljárt az idő, helyét egy tisztán acél szerkezetű, feszített híd veszi át. A velencei gyalogos-kerékpáros híd főtartóinak alacsony hajlásszöge és az útpálya szintjén átfutó geometriája nemcsak nagy szerkezeti szilárdságot biztosít, de látványával is demonstrálja majd a megújuló autópálya technikai fejlődését.

 

Látványtervek: MKIF / FŐMTERV

 

Az új híd elkészültéig a régi biztonságosan használható

Az új átkelő a jelenleginél mintegy 25 méterrel délebbre a Balaton felé épül fel, befejezéséig a régin zavartalanul haladhat a gyalogos és kerékpáros forgalom. Az érvényben lévő korlátozások betartása mellett a jelenlegi híd továbbra is biztonságosan használható.

A jelenlegi híd, amelyen a Budapest-Balaton kerékpárutat is átvezették két évvel ezelőtt, Velencénél a pálya pihenőit köti össze, ezért - ahogy azt az MKIF Zrt. korábban is jelezte - a Velencei-pihenő jobb és bal oldali parkolóit időnként részben, vagy teljes egészében le kell zárni az építkezés alatt.

A következő elemek beemelése október közepén várható.

 

 

Az új híd építése miatt szükséges forgalmi változásokról a társaság folyamatosan és időben tájékoztatja az utazóközönséget a weboldalán, facebook-oldalán, illetve az ÚTINFORM-on keresztül is. EZEN A LINKEN pedig az MKIF valamennyi online és social felülete megtalálható, amelyen információkat oszt meg az általa üzemeltetett autópályákon zajló felújításokról, fejlesztésekről.

Galéria

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.M7-es autópályahídépítésVelenceBudapest-Balaton kerékpárút

Hírlevél

Hirdetés