A Nógrád megyei Drégelypalánkot és a szlovákiai Ipolyhídvéget összekötő átkelőhöz csatlakozva több mint 1 kilométernyi új utat is építenek.
Rendszeresen számolunk be az immár mintegy száz éve határfolyóvá vált Ipoly két oldalán található magyarlakta települések hídjainak újjáépítéséről. Miközben
hídfejlesztései kapcsán is kormányközi megállapodások születtek, illetve közbeszerzési eljárások indultak, most a Drégelypalánk-Ipolyhídfő átkelőről érkezett új hír.
A Nógrád megyei és szlovákiai települést összekötő híd előzetes közbeszerzéséről már beszámolhattunk. Kedden a híd építkezéséről Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és szlovákiai kollégája, Érsek Árpád írt alá megállapodást.
A mintegy 670 kilométeres magyar-szlovák államhatár Európa egyik leghosszabb határszakasza. A múlt században megszakadt közlekedési kapcsolatok megújítását nehezíti, hogy közel 250 kilométeren a Duna és az Ipoly választja el a két országot egymástól.
Palkovics László elmondta: itt jelenleg összesen 32 közúti átkelőhely működik, ezek közül nyolcat 2010 óta adtak át. A Drégelypalánkot Ipolyhídvéggel összekötő híd újjáépítéséről szóló megállapodás egy év alatt a negyedik magyar-szlovák szerződés, amely határhidak építéséről született.
A Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti híd esetében már beérkeztek a kiviteli terv készítését tartalmazó közbeszerzési ajánlatok. A két település között a természetes határt adó Ipoly áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású, acél ívhíd épül.
A kapcsolódó közút Drégelypalánk belterületéről indulva keresztezi a Vác-Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen az Ipoly árterét és Ipolyhídvég polgármesteri hivatala mellett elhaladva éri el az 527-es, másodrendű utat. A tervezett út teljes hossza a magyarországi oldalon 1017 méter.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.