2024.11.21, Csütörtök
A jeges ár által elsodort hidat építenek újjá az Ipolyon
illusztráció

A jeges ár által elsodort hidat építenek újjá az Ipolyon

mti, magyarepitok.hu

2018.06.28. 15:39 - Hegedűs Gergely

Az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, a valaha volt 47 híd újjáépítése elmaradt, most azonban több projekt is beindul.

Hirdetés

Megszületett az Ipolydamásd és Helemba közötti Ipoly-híd műszaki paramétereiről szóló szlovák-magyar megállapodás. A szerződést Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára írta alá Érsek Árpáddal, Szlovákia közlekedésügyi miniszterével a révkomáromi új Duna-híd megtekintése után.


Sok évtizedes adósság törlesztése kezdődik

A magyarországi Ipolydamásd és a szintén magyaroklakta, de Szlovákiához tartozó Helemba közötti eredeti hidat 2000-ben a jeges ár vitte el.

A két település közötti folyószakasz

Az első világháború előtt 47 híd kötötte össze az Ipoly partjait, a háborúban nagy részük elpusztult, és az 50-es évekre számuk négyre csökkent. Mivel az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, az újjáépítések elmaradtak, most azonban több projekt is tervben van a pótlásukra.

Tavaly júliusban megírtuk, a Balassagyarmat és Kóvár közötti híd tervezési közbeszerzésének a végeredményét, az a híd is magyar-magyar kapcsolatokat állít helyre. A 2016-os fejlesztési tervek ugyanakkor további négy Ipoly-híd megépítését irányozták elő.


A teherforgalmat nem engedték be a helyiek

Az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítésére közösen pályázott uniós forrásokra a magyar és a szlovák fél. A létesítmény építése 2019-ben kezdődhet meg.

A komáromi híd megtekintése utáni sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy az ipolydamásdi híd teherbírását 3,5 tonnára csökkentik. Az eredetileg 12 tonna teherbírású híd kapacitását a környéken élő emberek véleményét figyelembe véve mérsékelték, akik tartottak a megnövekedő tehergépjármű-forgalomtól.

Érsek Árpád közölte, hosszú távon szeretnének az Ipolyon további hidakat építeni, és a gazdasági előnyök kihasználása érdekében valahol egy erősebb hídra is szükség lesz a tehergépkocsik számára. Mosóczi László hozzátette, a szlovák közlekedésügyi miniszterrel úgy vélik, hogy

a komolyabb teherbírású hidakat a transzeurópai hálózatok részeként kell megvalósítani,

és erről a tervek szerint a közeljövőben megállapodást írnak alá.

ÚtépítéshídépítésIpolyIpolydamásdHelemba

Hírlevél

Hirdetés