Az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, a valaha volt 47 híd újjáépítése elmaradt, most azonban több projekt is beindul.
Megszületett az Ipolydamásd és Helemba közötti Ipoly-híd műszaki paramétereiről szóló szlovák-magyar megállapodás. A szerződést Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára írta alá Érsek Árpáddal, Szlovákia közlekedésügyi miniszterével a révkomáromi új Duna-híd megtekintése után.
A magyarországi Ipolydamásd és a szintén magyaroklakta, de Szlovákiához tartozó Helemba közötti eredeti hidat 2000-ben a jeges ár vitte el.
Az első világháború előtt 47 híd kötötte össze az Ipoly partjait, a háborúban nagy részük elpusztult, és az 50-es évekre számuk négyre csökkent. Mivel az Ipoly Trianon után jórészt határfolyóvá vált, az újjáépítések elmaradtak, most azonban több projekt is tervben van a pótlásukra.
Tavaly júliusban megírtuk, a Balassagyarmat és Kóvár közötti híd tervezési közbeszerzésének a végeredményét, az a híd is magyar-magyar kapcsolatokat állít helyre. A 2016-os fejlesztési tervek ugyanakkor további négy Ipoly-híd megépítését irányozták elő.
Az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítésére közösen pályázott uniós forrásokra a magyar és a szlovák fél. A létesítmény építése 2019-ben kezdődhet meg.
A komáromi híd megtekintése utáni sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy az ipolydamásdi híd teherbírását 3,5 tonnára csökkentik. Az eredetileg 12 tonna teherbírású híd kapacitását a környéken élő emberek véleményét figyelembe véve mérsékelték, akik tartottak a megnövekedő tehergépjármű-forgalomtól.
Érsek Árpád közölte, hosszú távon szeretnének az Ipolyon további hidakat építeni, és a gazdasági előnyök kihasználása érdekében valahol egy erősebb hídra is szükség lesz a tehergépkocsik számára. Mosóczi László hozzátette, a szlovák közlekedésügyi miniszterrel úgy vélik, hogy
a komolyabb teherbírású hidakat a transzeurópai hálózatok részeként kell megvalósítani,
és erről a tervek szerint a közeljövőben megállapodást írnak alá.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.